جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

جشنواره ها؛

جوایز جشنواره سارایوو به کارگردان بوسنیایی رسید

جشنواره فیلم سارایوو

سینماپرس: «مرا به یک جای قشنگ ببر» به کارگردانی اِنا سندیجارویچ بوسنیایی بالاترین جایزه جشنواره فیلم سارایوو را از آن خود کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از یاهو، فیلم بوسنیایی-هلندی «مرا به یک جای قشنگ ببر» با موضع دختری که هلند را به مقصد زادگاهش بوسنی ترک می کند تا پدر بیمارش را که هرگز قبلا ندیده ملاقات کند روز پنجشنبه ۲۲ آگوست به عنوان بهترین فیلم جشنواره سارایوو برگزیده شد.

ریاست هیات داوران این دوره جشنواره سارایوو را روبن اوستلوند کارگردان فیلم «میدان» که برنده جایزه نخل طلای کن سال ۲۰۱۷ شد، برعهده داشت. اوستلوند به عنوان رییس هیات داوران جایزه بهترین فیلم جشنواره سارایوو امسال را به فیلم «مرا به یک جای قشنگ ببر» ساخته اِنا سندیجارویچ کارگردان بوسنیایی اهدا کرد. این جایزه موسوم به قلب سارایوو ارزشی معادل ۱۶ هزار یورو دارد.

فیلم «مرا به یک جای قشنگ ببر» از میان ۹ فیلم بلند حاضر در بخش مسابقه این جایزه را بدست آورد. اوستلوند در توصیف فیلم کارگردان بوسنیایی از تصویربرداری زیبا و سوررئال فیلم تمجید کرد.

لِوان گالباکیانی بازیگر اهل گرجستان نیز برای بازیش در فیلم «و سپس ما رقصیدیم» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره را تصاحب کرد. جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره نیز به آیرینی جامبوناس بلغاری برای نقش آفرینیش در فیلم «منحنی ها» رسید.

در این دوره جشنواره تیم راث ستاره هالیوود و ایزابل هوپر بازیگر زن سرشناس فرانسوی نیز جوایز افتخاری را دریافت کردند.

جشنواره فیلم سارایوو که کار خود را در سال ۱۹۹۵ در روزهای پایانی جنگ داخلی بوسنی آغاز کرد امسال بین روزهای ۱۶ آگوست تا ۲۳ اگوست در کشور بوسنی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.