جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

پُز روشنفکری؛

وقتی یک کارگردان تازه کار به بهانه توجه به مسایل زنان از دریافت جایزه انصراف می دهد

زینب تبریزی

سینماپرس: زینب تبریزی مستندساز درباره دلایل امنتاع خود از دریافت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشن مستقل سینمای مستند که شب گذشته برگزار شد، توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش سینماپرس، زینب تبریزی مستندساز که شب گذشته ۳۱ مرداد در مراسم اختتامیه جشن مستقل سینمای مستند از دریافت جایزه خود انصراف داد به صبا عنوان کرد: شب گذشته هیات داوران من را مورد لطف خود قرار دادند و برای مستند  «تمام چیزهایی که جایشان خالیست»  دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم بلند مستند را به من حقیر دادند، اما من تصمیم گرفتم در دفاع از فیلم خودم و مهم تر از آن در دفاع از عوامل خلاق این فیلم که هر کدامشان نقش مهمی در تولید این فیلم داشتند از گرفتن این جایزه انصراف بدهم.

وی افزود: دیشب در مراسم گفتم ممکن است افرادی از این حرکت من ناراحت شوند اما این کارم جنبه خودنمایی نداشت و بیشتر از روی دلخوری بود.

تبریزی یکی از دلایل دلخوری خود از این مراسم را اینگونه بیان کرد: یکی از دلایل ناراحتی من آن است که اگر به موضوع ها و فیلمنامه نویسان زن توجه بیشتری شود به نظر من این موضوع یک گام روبه جلو است و هیات داوران در این مراسم تشخیص دادند که صرفا به مقوله کارگردانی فیلم توجه کنند که به نظرم توجه کردن به خود فیلم به خاطر موضوع آن خیلی مهم تر بود.

او ادامه داد: به عنوان یک عضو کوچک در سینمای مستند از تمام زنان مستندساز درخواست عاجزانه دارم که حضور در هیات انتخاب و داوری تمام جشنواره هایی که در کشورمان اتفاق می افتد را در اولویت کاریشان مانند ساختن مستند قرار دهند، برای آنکه فکر می کنم وجود ما زنان خیلی می تواند تاثیر متفاوت تری در اینگونه جشنواره ها داشته باشد.

این مستندساز در پایان گفت: دیشب فراموش کردم روی سن از مازیار میری و محسن استادعلی بابت امتناع از گرفتن جایزه خود عذرخواهی کنم، در همین جا از این دو بزرگوار عذرخواهی می کنم و امیدوارم این دلخوری و ناراحتی من را درک کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.