یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

محمدجعفر محمدزاده مطرح کرد:

رادیو ایران سراغ برنامه‌های معرفتی می‌رود/ اعلام ویژه‌های محرم

رادیو ایران

سینماپرس: محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران با اشاره به رویکرد جدید این شبکه در ایام محرم و صفر بیان کرد که قرار است بیشتر از نوحه و مداحی، برنامه های معرفتی پخش کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران درباره برنامه های رادیویی این شبکه در ایام محرم و صفر به مهر بیان کرد: ۲۲ عنوان برنامه برای محرم و صفر تدارک دیده شده است که از این میان چهار برنامه ویژه تر هستند.

وی با اعلام این برنامه ها گفت: «عشق است و آتش و خون»، «ساده مثل صبح»، «عشق نام دیگر توست» و «مسیر» چهار ویژه برنامه اصلی هستند که برای کنداکتور محرم و صفر در نظر گرفته شده اند.

«عشق است و آتش و خون» در باکس عصرگاهی

مدیر رادیو ایران در توضیح مختصری از این برنامه ها اضافه کرد: «مسیر» یک برنامه روزانه است که از ابتدای محرم تا اربعین پخش می شود و برنامه ای ترکیبی شامل گزارش، نوحه و آیتم های مختلف است. «عشق است و آتش و خون» نیز یک برنامه عصرگاهی است که به جای «ایرانشهر» در ایام محرم در دهه اول محرم روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: «ساده مثل صبح» نیز در روزهای عزاداری روی آنتن می رود و از آیتم های برنامه های ترکیبی مثل مرثیه، نغمه های عاشورایی، گزارش هایی از گوشه و کنار کشور و ... برخوردار است.

محمدزاده با اشاره به یک ویژگی رادیو ایران بیان کرد: رادیو ایران شبکه گسترده ای از مردم را دارد که به عنوان «ایران یاران» همکاری می کنند و به این ترتیب در کل کشور کسانی هستند که به عنوان همکاران فرهنگی ما فعالیت دارند و این ظرفیت اختصاصی رادیو ایران است که در ایام محرم و صفر نیز این افراد در برنامه ها با ما همکاری دارند.

«باغ ارغوان» و «پرده پرده اشک»

مدیر رادیو ایران با اشاره به رویکرد دیگر برنامه ها توضیح داد: «گلبانگ» برنامه ای روزانه است که در ماه محرم پخش آن متوقف شده و «باغ ارغوان» که محوریت آن موسیقی های آیینی است به جای آن پخش می شود. «پرده پرده اشک» نیز از دیگر برنامه هایی است که نوحه ها و مراثی قدیمی که بازسازی و یا بازخوانی شده اند در آن پخش می شود.

محمدزاده در ادامه به یک رویکرد جدید در برنامه های رادیو ایران اشاره و عنوان کرد: تلاش ما بیشتر این است که برنامه های معرفتی در حوزه محرم و صفر بیشتر از نوحه و عزاداری باشد و در کنار ایجاد حال و هوای متناسب با محرم سراغ برنامه های عمیق و آگاهی بخش برویم.

وی در پایان درباره خلاء برنامه های اندیشه محور علی رغم نیاز مخاطب بیان کرد: حتما مخاطب به چنین برنامه هایی نیاز دارد که البته این برنامه ها ممکن است در لحظه اول مخاطب را جذب نکند اما وقتی عمیق به موضوعی بپردازید مخاطب پایدار را پیدا می کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.