شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

در هفتاد و ششمین دوره جشنواره؛

جایزه فیپرشی جشنواره فیلم ونیز به رومن پولانسکی رسید

«رومن پولانسکی» کارگردان سینما

سینماپرس: رومن پولانسکی با فیلم سینمایی «یک مامور و یک جاسوس» جایزه فیپرشی جشنواره ونیز را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندیوایر، فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم که به اختصار با نام قیپرشی شناخته می‌شود، جایزه خود را در هفتاد و ششمین جشنواره ونیز به فیلم جدید رومن پولانسکی با نام «یک مامور و یک جاسوس» اهدا کرد. این جشنواره ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به کار خود پایان می‌دهد.

این فیلم فرانسوی که با عنوان «J'accuse» شناخته می‌شود، توسط پولانسکی و رابرت هریس بر اساس یک رمان به همین نام نوشته شده است. این فیلم داستان واقعی جرج پیکوارت را روایت می‌کند؛ او افسری بود که در جدال برای افشای حقیقت درباره افسری فرانسوی است که به جاسوسی در سال ۱۹۸۴ محکوم شده است.

ژان دوژاردین که در این فیلم نقش پیکوارت را بازی می‌کند، به خاطر جایزه اسکاری که در سال ۲۰۱۲ برای فیلم صامت «آرتیست» دریافت کرده بود، شناخته می‌شود. آلفرد درفیوس نیز نقش این افسر جاسوس را دارد که به خاطر ایفای نقش در فیلم «رویا پردازان» شناخته می‌شود.

این فیلم در حالی برای رقابت برای شیر طلایی در ونیز انتخاب شده بود که طبق انتظار رومن پولانسکی به دلیل پرونده‌ای که در آمریکا دارد، در این جشنواره حضور پیدا نکرد.

جایزه فیپرشی در بخش افق‌های ونیز نیز به فیلم سینمایی اسپانیایی «Blanco en Blanco» به معنی سفید روی سفید جایزه داد. فیپرشی این دو جایزه را روز ششم سپتامبر اهدا کرده است و هیئت داوران نیز از کشورهای ترکیه، صربستان، فرانسه و ایتالیا بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.