چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

طرح جدید مجلس؛

شکایت از هالیوود به دلیل توهین به تاریخ ملت ایران

مجلس شورای اسلامی

سینماپرس: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، دولت را ملزم به شکایت از هالیوود به دلیل توهین به تاریخ ملت ایران کردند.

به گزارش سینماپرس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با سیاست‌ها و تحریم‌های یک‌جانبه علی ملت ایران، طرحی را تدوین کرده‌اند که براساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران را در تمامی سطوح ملزم به شکایت از صنعت فیلم‌سازی آمریکا، مشهور به "هالیوود" می‌کند.

براساس این گزاش، نمایندگانی که طرح شکایت دولت از هالیوود را امضا کرده‌اند، معتقدند که ایالات متحده آمریکا در راستای اجرای سیاست‌ها خصمانه‌ علیه ملت ایران، از طریق صنعت فیلمسازی "هالیوود" به تاریخ و ملت ایران توهین کرده و این روند طی سال‌های متمادی ادامه داشته است، بنابراین در صدد شکایت از "هالیوود" برآمده‌اند و در این طرح دولت را ملزم کرده‌اند تا از ابزارهای قانونی، از هالیوود شکایت کرده و حتی در مواردی که احتمال محکومیت آن نیز وجود دارد، غرامت دریافت کنند.

متن کامل این طرح به شر زیر است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای لاریجانی 

رئیس مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح الزام دولت به شکایت علیه هالیوود به دلیل توهین به ملت و تاریخ ایران با امضای بیش از ۱۸۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.

مقدمه(دلایل توجیهی) :

نظر به اقدامات ضد ایرانی هالیوود در ساخت فیلم‌ها و سریال‌های ضد ایرانی و ارائه تصویر غیر واقعی و کاذب از مردم و جامعه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در دادگاه‌های بین‌المللی از هالیوود شکایت کرده و حصول نتیجه آن را پیگیری کند.

عنوان طرح:

الزام دولت به شکایت علیه هالیوود(صنعت سینما و تلویزیون آمریکا) به دلیل توهین به ملت و تاریخ ایران

موضوع طرح:

دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در دادگاه‌های بین‌المللی ضمن شکایت از صنعت سینما و تلویزیون آمریکا (هالیوود) به دلیل توهین به ملت و تاریخ ایران در تولیدات سینمایی، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.

یادآور می‌شود،  این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه(۲۷ مرداد۹۸) پارلمان، اعلام وصول شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.