شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

به مناسبت روز ملی سینما

کاندیدای انتخاب برترین‌های چهل سال سینما معرفی شدند/ آغاز رای گیری عمومی

40film- برترین فیلم های چهل سال سینمای ایران

سینماپرس: ۱۶۵ فیلم کاندیدا برای انتخاب برترین های چهل سال سینما با جمع بندی نظرات فرهیختگان و مجموعه های مختلف فرهنگی و هنری معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس با عنایت به پشت سر گذاشتن چهل سال از فعالیت سینمای جمهوری اسلامی ایران، هیات اسلامی هنرمندان در اواخر سال ۹۷ فرآیند مشارکتی انتخاب برترین های چهل سال سینما را آغاز نمود.

در این فرآیند از افراد و مجموعه های مختلف فرهنگی و هنری دعوت گردید آثار سینمایی مدنظر خود را به عنوان تولیدات برتر چهل سال سینمای ایران معرفی نمایند که در پی این فراخوان، نظرات کارشناسی متعدد از سوی مجموعه های فرهنگی هنری، اصناف و فعالان فرهنگی و هنری واصل گردید.

هیات اسلامی هنرمندان با عنایت به نتایج به دست آمده، ضمن برگزاری جلسات کارشناسی، با استخراج اسامی فیلم ها در مرحله اول لیست اولیه شامل ۲۴۸ عنوان فیلم را مورد جمع بندی قرار داد و در ادامه با بهره گیری از شاخصه های ترسیم شده برای رویداد انتخاب برترین های چهل سال سینما، فیلم های مذکور مورد طبقه بندی قرار گرفتند و در نهایت ۱۶۵ عنوان فیلم به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب گردید.

    

مقایسه کاندیداها بر اساس سال های تولید:

بررسی میزان کاندیداها بر اساس سال تولید فیلم ها، شاخصه قابل توجهی است. با بررسی لیست نهایی فیلم های کاندیدا مشخص می شود سال های ۷۲، ۷۳، ۷۴، ۸۷ و ۸۹ سال های شاخص سینمای ایران و دارای بیشترین تولیدات کاندیدا و سال های ۷۸، ۷۹، ۸۱، ۸۳، ۹۶ و ۹۷ دارای کمترین تولیدات کاندیدا در لیست نهایی هستند.

     

میزان حضور کارگردانان در بین فیلم های کاندیدا:

مرحوم رسول ملاقلی پور و ابراهیم حاتمی کیا هر کدام با هشت فیلم کاندیدا شده در رتبه نخست قرار دارند و در ادامه جمال شورجه، مرحوم امیر قویدل، شهریار بحرانی و مجتبی راعی در بین کاندیداها بیشترین آثار را کارگردانی نموده اند.

بنابراین گزارش روابط عمومی هیات اسلامی هنرمندان اعلام کرد جهت تکمیل فرآیند مشارکتی رویداد انتخاب برترین های چهل سال سینما، از امروز به مدت یک ماه کلیه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه جامعه اسلامی هنرمندان به آدرس honarmand.org نسبت به انتخاب فیلم های منتخب خود از بین آثار کاندیدا اقدام نمایند تا در نهایت برترین های چهل سال سینمای جمهوری اسلامی ایران از بین این آثار منتخب و معرفی گردد.

برای دیدن لیست کاندیداها اینجا کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.