یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

با احتساب چند اثر جدید؛

تعداد نمایندگان اسکار بین‌المللی به ۵۰ فیلم رسید

اسکار2018

سینماپرس: بولیوی، بوسنی هرزگوین، بلغارستان، کاستاریکا، مکزیک، پاکستان، لهستان و پرتغال از جدیدترین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را برای اسکار بین‌المللی معرفی کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت آی‌ام دی‌بی، تعداد نمایندگان معرفی شده برای اسکار بین‌المللی ۲۰۲۰ به ۵۰ فیلم از ۵۰ کشور رسید که در این میان اوگاندا تنها کشوری است که برای نخستین بار وارد این رقابت می‌شود.

اسامی فیلم‌های جدید اضافه شده به رقابت اسکار چنین است:

بولیوی:  «دلم برات تنگ شده» ساخته رودریگو بلوت

این درام ۱۰۵ دقیقه‌ای درباره مردی است که پس از مرگ پسرش از بولیوی محافظه‌کار راهی نیویورک می‌شود تا با دوست پسرش سباستین آشنا شود.

این یازدهمین باری است که بولیوی برای اسکار نماینده‌ای انتخاب می‌کند و دومین باری است که فیلمی از این کارگردان را به این منظور انتخاب می‌کند.

بوسنی هرزگوین:  «پسر» ساخته اینس تاوونیچ

این درام ۱۰۶ دقیقه‌ای درباره آرمان پسری ۱۸ ساله است که به سرپرستی گرفته شده و شخصیتی بی‌ثبات دارد و نمی‌تواند با آرامش به دنبال کشف هویت واقعی‌اش برود. او پدر و مادر و برادری ۱۴ ساله دارد که پس از به سرپرستی گرفته شدن وی به دنیا آمده است.

این نوزدهمین باری است که بوسنی و هرزگوین فیلمی را به اسکار معرفی می‌کند و دومین باری است که اثری از این کارگردان راهی اسکار می‌شود.

بلغارستان:  «آگا» ساخته میلکو لازاروف

این درام ۹۶ دقیقه‌ای درباره آنوک و سندا است که در سرزمینی پوشیده از برف در شمال به شیوه اجداد سنتی‌شان زندگی می‌کنند. انگار آنها در این طبیعت وحشی تنها و آخرین بازماندگان زمین هستند.

این سی‌امین حضور بلغارستان در اسکار و اولین باری است که فیلمی از این کارگردان به این منظور انتخاب می شود.

شیلی:  «عنکبوت» ساخته آندرس وود

این درام ۱۰۵ دقیقه‌ای درباره سه دوستی است که از گروهی آپوزیسیون در شیلی کاتولیک در اوایل دهه ۱۹۷۰ با هم همراه هستند اما یک خیانت آنها را برای همیشه از هم جدا می‌کند.

این بیست و چهارمین باری است که شیلی در رقابت اسکار شرکت می‌کند و سومین باری است که فیلمی از این کارگردان را به رقابت اسکار می‌فرستد.

کاستاریکا:  «بیداری مورچه‌ها» ساخته آنتونلا سوداساسی

این درام ۹۴ دقیقه‌ای درباره ایزابل ۲۸ ساله است. او مادر، همسر و عروسی خوب است و به دخترانش درس می‌دهد. خانواده‌اش اصرار دارند که او باید یک فرزند پسر هم داشته باشد...

این هشتمین حضور کاستاریکا و اولین فیلم این کارگردان است که راهی رقابت اسکار می‌شود.

مکزیک:  «خدمتکار» ساخته لیلا آویلِس

این درام ۱۰۲ دقیقه‌ای نگاهی دارد به محیط کاری یک خدمتکار در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شهر مکزیکوسیتی

مکزیک برای پنجاه و دومین بار در رقابت اسکار شرکت کرده و این اولین باری است که فیلمی از این کارگردان به اسکار معرفی می‌شود.

پاکستان:  «کبوتر قرمز» ساخته کمال خان

این درام ۱۰۲ دقیقه ای درباره مردی است که در تلاش است تا راهی برای خروج از شهر پیدا کند و تنها راه خروج او از طریق زنی است که به دنبال انتقام است.

این نهمین باری است که پاکستان راهی اسکار می شود و این اولین فیلمی است که از کمال خان به این منظور به اسکار معرفی می‌شود.

پرو:  «محراب» ساخته آلوادور دلگادو آپاریسیو

این درام ۹۵ دقیقه‌ای درباره سگوندو پوسار پسری ۱۴ ساله است که می خواهد درست مثل پدرش سازنده جعبه داستان‌گو باشد و میراث خانوادگی را حفظ کند.

این بیست و ششمین حضور پرو و اولین فیلم از این کارگردان در رقابت اسکار است.

لهستان:  «بدن مسیح» ساخته یان کوماسا

این درام ۱۱۵ دقیقه‌ای داستان دانیل ۲۰ ساله است که با تجربه جابه جایی روحی دچار احساسی متقاوت می‌شود.

این پنجاه‌و یکمین باری است که لهستان فیلمی را برای اسکار معرفی می‌کند و اولین فیلم این کارگردان است که راهی این رقابت می‌شود.

پرتغال:  «املاک» ساخته تیگو گوئدیس

این درام ۱۶۶ دقیقه‌ای درباره یک خانواده ملاک است که یکی از بزرگ‌ترین قلمروهای اروپا را در اختیار دارند.  

این سی و ششمین حضور پرتغال و اولین باری است که فیلمی از این کارگردان به اسکار می‌رود.

صربستان:  «پادشاه پتار اول» ساخته پتار ریستووسکی

پادشاه پتار اول وقتی مرد جوانی است از کشور تبعید می‌شود و سال‌ها بعدی برای آزادی مردمش و تامین دموکراسی پارلمانی وارد کشور می‌شود و آغاز به بازسازی صربستان می‌کند.

این بیست و هفتمین حضور صربستان در اسکار و اولین باری است که فیلمی از این کارگردان راهی اسکار می‌شود.

اسلواکی:  «بگذار نور باشد» ساخته مارکو اسکوپ

این درام ۹۳ دقیقه‌ای درباره میلان ۴۰ ساله است که سه فرزند دارد و در آلمان کار می‌کند تا بتواند خانواده‌اش را که در اسلواکی زندگی می‌کنند تامین کند. او در دیدار خانواده‌اش در شب کریسمس پی می‌برد که پسر بزرگش...

این بیست و سومین حضور اسلواکی و دومین فیلم این کارگردان است که به اسکار می‌رود.

اسلوونی:  «تاریخ عشق» ساخته سونیا پروسنک

این درام ۱۰۵ دقیقه‌ای درباره ایوا دختر ۱۷ ساله‌ای است که در کنار برادر بزرگ‌تر و خواهر کوچکترش زندگی‌ می‌کند. آنها مادرشان را در یک تصادف از دست داده‌اند و او با رازهای مادر روبه رو می‌شود.

این بیست و چهارمین حضور اسلوونی و دومین فیلم این کارگردان است که به اسکار می‌رود.

آفریقای جنوبی:  «شهر مشت‌زنی» ساخته جمیل اکس. تی کبکا

یک بوکسور مسن و حرفه‌ای و برادرش که کل عمرش را صرف کارهای خلاف کرده یک تلاش نهایی برای رسیدن به موفقیت می‌کنند و بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردند به دردسر می‌افتند

این شانزدهمین حضور آفریقا جنوبی و دومین فیلم این کارگردان برای اسکار است.

تایوان:  «سابق عزیز» ساخته چی ین هسو

این فیلم۱۰۰ دقیقه‌ای یک کمدی درام درباره پسری نوجوان و مادرش است که متوجه می‌شوند که بیمه‌نامه عمر پدر خانواده قرار است توسط معشوقش دریافت شود و بیش از همیشه از هم دور می‌شوند.

این چهل و ششمین حضور تایوان و اولین باری است که این کارگردان راهی اسکار می‌شود.

اوگاندا:  «کنی: نظم از بالا» ساخته تی. استیو آینی

دو کودک طی دوران پرتلاطم شورش ارتش مقاومت لرد (LRA) اوگاندای شمالی عاشق هم می‌شوند اما وقتی پسر در سن ۱۱ سالگی ربوده می‌شود آن‌ها از هم جدا می‌شوند.

این اولین حضور اوگاندا و اولین فیلم این کارگردان برای اسکار است.

این پنجاه و هشتمین حضور سوئد و اولین فیلم این کارگردان برای رقابت اسکار است.

اتریش، مصر، اوروگوئه، فنلاند، برزیل، کوبا، جمهوری دومینیکن، مجارستان، نپال، هلند، نروژ، اسپانیا، مراکش، سوئد، کرواسی، تونس، مقدونیه شمالی، کلمبیا، ژاپن، رومانی، ترکیه، الجزایر، بلژیک، کامبوج، اکوادور، استونی، گرجستان، آلمان، فلسطین، پاناما، کره جنوبی، سوئیس، اوکراین و ایران دیگر کشورهایی هستند که پیش از این نمایندگان خود در نود و دومین دوره جوایز اسکار در بخش فیلم بلند بین‌المللی را به آکادمی معرفی کردند.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های بلند بین‌المللی به آکادمی اول اکتبر ۲۰۱۹ (۹ مهر) است. برای انتخاب بهترین فیلم ابتدا ۱۰ فیلم در قالب فهرست کوتاه معرفی می‌شوند و از میان آن‌ها ۵ فیلم به عنوان نامزد نهایی ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی) معرفی خواهند شد.

نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) در دالبی تیه‌تر هالیوود برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.