یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

سینما و گونه ای مهجور به نام «دفاع مقدس»/۶

پوریامین: هجوم سینمای روشنفکری به سینمای دفاع مقدس که مورد استقبال جهان غرب بودگیشه ها را از مخاطب خالی و عرصه را از دوستداران این ژانر تهی کرد

مریم پوریامین

سینماپرس: مریم پوریامین کارشناس سینما و عضو سابق شورای پروانه نمایش سینمای خانگی همزمان با هفته دفاع مقدس با انتقاد از عملکرد مدیران سینمایی در رابطه با سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: هجوم سینمای روشنفکری به ژانر سینمای جنگ که مورد استقبال جهان غرب برای درپوش گذاردن به سیاست های کثیف و حمایت های بی دریغ شان به عرصه تجاوز به کشور ما بود، گیشه ها را از مخاطب خالی و عرصه را از دوستداران این ژانر تهی کرد؛ اسفا که سینمای ضدجنگ حمایت مدیران روشنفکرنما را به خود جلب و باعث رنجش سازندگان آثار جنگی شده و اوضاع سینمای دفاع مقدس مطلوب نیست.

این عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به تعبیر بنده پس از انقلاب اسلامی و وقوع جنگ تحمیلی تجلی سینمای ملی ما در سینمای دفاع مقدس بود. ریشه فرهنگی مردم ایران بر مبنای قهرمانی و قهرمان پروری استوار است. از دیرباز مردم ما با حماسه و پهلوانی پیوند خجسته دارند. رشادت و دفاع از وطن، آیین و پرچم در جای جای تاریخ ما روشن و مبین است.

پوریامین ادامه داد: به همین جهت سینمای دفاع مقدس بخش مهمی از سینمای ملی ما است. ما قهرمانان و پهلوانان خود را دوست داریم و آن ها را ارج می نهیم. سینما تجلی بخش مهمی از زندگی ما است و سهم دفاع مقدس در سینمای ملی ما مبین و روشن است.

وی با بیان اینکه از میان فیلم های خاطره ساز در فرهنگ کشور ما فیلم های دفاع مقدسی همچون «دیده بان»، «خداحافظ رفیق»، «از کرخه تا راین» و «اخراجی ها» و... دیده می شوند اظهار داشت: اما چرا این ژانر آنچنان که باید در حوزه تولید نمی درخشد، حقیقت این است که استقبال مردم شاید برخی خفتگان گمشده در کوره ذهن تاریخ به طمع انداخت که با ساخت آثار ضد جنگ، زشتی و پلشتی افکار خود را به نام سینمای جنگ به تماشا بیاورند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: دنیای سیاه و زشت آثار این سازندگان کام مخاطبان سینمای جنگ را تلخ و مردم را دلزده کرد. سینمای دفاع مقدس امروزه نیازمند تدبیر، درایت و دغدغه مندی مدیرانی است که به یاری اش بشتابند و آن را از وضعیت انفعالی نجات دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.