جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

پس از هفت سال؛

کنت جونز رییس جشنواره فیلم نیویورک از این پست کناره می‌گیرد

کنت جونز

سینماپرس: مدیر جشنواره فیلم نیویورک و رییس کمیته انتخاب فیلم این جشنواره، اعلام کرد امسال آخرین سالی است که این مسئولیت را برعهده دارد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کنت جونز که مدیریت جشنواره فیلم نیویورک و ریاست کمیته انتخاب فیلم این جشنواره را برعهده دارد پس از هفت سال، از این پست کنار می‌رود.

وی اعلام کرده است پس از برگزاری این دوره جشنواره که پنجاه‌و هفتمین دوره آن است و از ۲۷ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر(۵ تا ۲۱ مهر) برگزار می‌شود، به شغلش که فیلمسازی است برمی‌گردد.

وی سازنده مستندی چون «هیچکاک/ تروفو» در سال ۲۰۱۵ و درام «دایان» در سال ۲۰۱۸ است. در عین حال تهیه‌کننده و دوست نزدیک او در سه دهه اخیر مارتین اسکورسیزی بوده‌است که فیلم جدید او «ایرلندی» به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

جونز گفته است هنوز فردی برای جایگزینی او انتخاب نشده و هنوز بحث است که این کار باید چگونه انجام شود.

دلیل جونز برای کناره‌گیری از این پست این است که او می‌گوید فیلمساز است و نوع فیلم‌هایی که پیشتر می‌ساخته درباره سینما بوده که کاملا هماهنگ با کارهای دیگرش شامل نویسندگی و برنامه‌ریزی برای فیلم‌های دیگر دوستانش بوده است.

وی گفته است: من همیشه فیلمنامه می‌نوشتم و آن را با دوستان دیگرم از جمله مارتین اسکورسیزی، آرنو دپلشن و اولیویه آسایاس به اشتراک می‌گذاشتم، اما پس از ساختن «دایان» احساس می‌کنم نگاهم تغییر کرده است.

در عین حال وی منتظر تولد فرزندش است. همسر او کاریسا کلی که طراح لباس فیلم «دایان» هم بود باید همین روزها فرزندشان را به دنیا بیاورد.

جونز یک درام دیگر متمرکز بر یک شخصیت زن نوشته است که در انتظار یافتن سرمایه‌گذار برای آن است و امیدوار است کارگردانی آن را به زودی شروع کند. در عین حال چند مستند هم در دست ساخت دارد.

جونز از سال ۱۹۹۸ به «فیلم در مرکز لینکلن» پیوست و دستیار کارگردان برنامه‌ریزی آن برنامه بود و از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ به عنوان یکی از اعضای کمیته انتخاب جشنواره فیلم نیویورک کار کرد. وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به عنوان مدیر اجرایی «پروژه سینمای جهان»   کار می‌کرد.

او در کنار اسکورسیزی نویسندگی برای مستندی درباره تاریخ سینمای ایتالیا با عنوان «سفرم به ایتالیا» را برعهده داشت و نویسنده و کارگردان فیلم «وال لیوتون: مرد در سایه‌ها» در سال ۲۰۰۷ بود.   وی در کنار اسکورسیزی نویسندگی و کارگردانی فیلم «نامه‌ای به الیا» در سال ۲۰۱۰ را برعهده داشت که نامزدی امی را کسب کرد و جایزه پی‌بادی را دریافت کرد.

اولین فیلم داستانی وی یعنی «دایان» به عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم ترایبکای سال پیش انتخاب شد و جایزه بهترین فیلمبرداری و فیلمنامه را هم گرفت.

جونز ۵۵ ساله نویسنده چندین کتاب نقد فیلم هم هست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.