جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

شب گذشته؛

چراغ های نمایش «خاتون» روشن شد/تاکید شهرام کرمی بر استمرار اجرای نمایش های مذهبی

نمایش «خاتون»

سینماپرس: آیین افتتاح نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش شب گذشته در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه این نمایش به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم بخش شب گذشته، ۲۸ شهریور ماه با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم افتتاحیه، حسین عالم بخش به نیابت از سعید اوحدی به حضار و مسئولان خوش  آمد گفت و بخشی از فعالیت های گروه فرهنگی هنری حواریون در این سالها را تشریح کرد.
 
وی همچنین افزود: فعالیت این گروه به دهه هفتاد و با نمایش های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» باز میگردد. نمایش خاتون نیز چهارمین دوره اجرای خود را امسال می گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان چهل هزار نفره را داشته است. امسال تصمیم داریم ۲۲ اجرا در تهران و ۱۰ اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم.
 
وی همچنین یادآور شد: نمایش دهکده هاپوخان نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو برگزار شد و بیش از ۲۱ هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دو مرتبه این کار را به صحنه ببریم. از جمله کارهای آتی این گروه «پشت بام آرزوها» و «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود.  
درادامه شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنانی کوتاه عنوان کرد: خوشبختانه نمایش خاتون در این چند سال در عرصه کارهای مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه ای به عرصه کارهای دینی داشته است.  
 
وی در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هر ساله مخاطبان روبرو می شود. این دست نمایش ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و می بایست بیشتر تولید شود.
 
در ادامه مراسم و در سومین سالگرد شهادت شهید پورهنگ، از خانواده معزز شهیدان مدافع حرم، همسر و دو دختر دو قلوی خردسال شهید محمد پورهنگ و همسر و دختر هفت ساله شهید مشجعی تجلیل و شمع آغاز این نمایش توسط خانواده شهدا و شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی روشن شد.  
 
سپس نخستین اجرای نمایش خاتون به روی صحنه رفت و پس از آن حسین عالم بخش با تشکر از حضور خانواده شهدا، عنوان کرد:همه آسایش و آرامش مان را امروز مدیون شهدایی چون مشعجی و پورهنگ هستیم. امیدوارم که همه شما به زودی مهمان خرابه شام و گنبد حضرت بی بی رقیه شوید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.