شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

علی ژکان مطرح کرد:

«جعبه کوچک فلزی» در ژانر کودک و نوجوان جلوی دوربین می‌رود

علی ژکان

سینماپرس: علی ژکان نویسنده و تهیه کننده «جعبه کوچک فلزی» از روند پیش تولید این فیلم سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علی ژکان که به تازگی برای ساخت «جعبه کوچک فلزی» به کارگردانی محمد بصیری پروانه ساخت گرفته است به صبا گفت: با دریافت مجوز ساخت وارد پیش تولید شده ایم و قرار است این فیلم در ژانر کودک و نوجوان جلوی دوربین برود.

وی درباره داستان «جعبه کوچک فلزی» اینگونه توضیح داد: فیلم درباره یک پسر نوجوان است که در اثر پیدا کردن یک جعبه ناگزیر می شود جستجویی را آغاز کند و در این جستجو به هویت تازه ای می‌رسد.

این نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما در پاسخ به اینکه چرا خودش کارگردانی این متن را که با همراهی افرا ابراهیم نیا آن را نوشته برعهده نگرفته است، گفت: مدتی است درگیر اجرای یک تئاتر هستم به همین دلیل فرصت کافی نبود این فیلم را هم کارگردانی کنم. من چندین سال بود که مایل به ساخت «جعبه کوچک فلزی» بودم ولی شرایطش پیش نیامد. چهار سال پیش که می خواستم این فیلم را بسازم به بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کردم و فکر می کردم این نهادها به دلیل وظیفه ذاتی خود در حمایت از سینمای کودک و نوجوان به این پروژه توجه می کنند که اینطور نشد.

کارگردان فیلم «مادیان» با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دیگر تمایل چندانی به تولید فیلم کودک و نوجوان ندارد درباره دلایل آن توضیح داد: در شرایطی که سینما و سرگروه و سانس مناسب در اختیار فیلم های کودک و نوجوان نیست و مافیای سالن داری اجازه بروز و ظهور درستی به این آثار نمی دهد طبیعتا تضمینی برای فروش خوب فیلم کودک و نوجوان نیست و سرمایه گذار هم دیگر تمایلی برای ورود به این عرصه ندارد.

وی اضافه کرد: مدیران و سیاستگذاران سینمایی فکری برای زیرساخت های سینمای کودک و نوجوان نکرده و نمی کنند و به برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان بسنده کرده اند.

ژکان در جواب اینکه چطور شد پس از چهار سال تولید «جعبه کوچک فلزی» به جریان افتاد، تصریح کرد: در شرایط فعلی کارگردان دیگری علاقمند شد که کار را شروع کنیم و در حال حاضر هم با بودجه محدود قرارست کار را بسازیم. البته در این فاصله به فارابی هم مراجعه کرده ایم ولی می گویند باید دوباره فیلمنامه بررسی شود و مصوبه وام قبلی به دلیل تغییر مدیریت ها قابل اعمال نیست.

این فیلمساز پیشکسوت ژانر کودک و نوجوان در پایان درباره انتخاب بازیگران «جعبه کوچک فلزی» اعلام کرد: ۱۵ روز است به دنبال انتخاب بازیگر هستیم ولی گویا سر بازیگران خیلی شلوغ است و الان هم فصل پرکاری آنها محسوب می شود. اگر شرایط به همین منوال بماند سراغ بازیگران تئاتری خواهیم رفت. البته در حال حاضر تست گرفتن از پسران نوجوان برای بازیگر نقش اصلی انجام می شود همچنین با عوامل فنی نیز به توافق های ضمنی رسیده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.