یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

نادر مرتضی پور برای رهبری ارکستر فیلارمونیک قطر دعوت شد

نادر مرتضی پور

نادرمرتضی پور که برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران در قطر حضور دارد، به درخواست وزیر فرهنگ قطر به رهبری ارکستر فیلارمونیک قطر دعوت شد.


به گزارش خبرنگار موسیقی ایران، ارکستر سمفونیک تهران پس از اجرای موفق خود در قطر، مورد استقبال وزیر فرهنگ قطر قرار گرفت.

همچنین نادر مرتضی پور که رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده داشت،پس از این اجرا از سوی وزیر فرهنگ کشور قطر به رهبری ارکستر فیلارمونیک قطر دعوت شد.مرتضی پور پس از بازگشت به تهران و رهبری این ارکستر در تالار وحدت درباره این پیشنهاد تصمیم خواهد گرفت.

ارکستر سمفونیک تهران در دو اجرای موفق خود به در قطر بخشی از سوئیت سمفونی بیژن و منیژه، بومی وار ثمین باغچه بان،نغمه خراسانی ارسلان کامکار،موسیقی فیلم محمد رسول الله ساخته موریس ژار و سمفونی 5 بتهوون را در حضور وزیر فرهنگ قطر،رهبر ارکستر سمفونیک قطر،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،مهاون امور هنری، معاون امور سینمایی،معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،سفیر ایران در قطر،رایزن فرهنگی ایران در قطر و بابک رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران اجرا کرد.

پس از این اجرا وزیر فرهنگ قطر ارکستر سمفونیک تهران را یک ارکستر بین المللی دانست و ابراز امیدواری کرد این ارکستر حضورهای بیشتری در تمام نقاط دنیا به خصوص در قطر داشته باشد.

استقبال از این برنامه به حدی بود که وزیر فرهنگ قطر در شب دوم با خانواده اش در سالن حضور پیدا کرد. همچنین سفرای تعدادی از کشورهای خارجی نیز در این برنامه حضور داشتند.

یادآور می شود ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور همین رپرتوار را در روزهای 20و21 آبان ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد برد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.