چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

سعید الهی در پاسخ به اظهارات طباطبایی نژاد:

برخی مدیران سینمایی برای توجیه عملکرد ضعیف خود راهی غیر از تخریب منتقدان ندارند/ فریب افکار عمومی تا کی؟!

الهی - طباطبایی نژاد

سینماپرس: در پی توضیحات معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در رد برخی اظهارات کارشناسی و بالتبع رای دیوان عدالت اداری نسبت به تعلیق طرح رده بندی سنی فیلم ها، سعید الهی کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه گفت: تخریب منتقدان به رویه ای برای برخی مدیران سینمایی در قبال عملکرد اشتباه و ضعیف شان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سعید الهی در پاسخ به مهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: اینکه یک مقام دولتی ساحت و دیدگاه کارشناسی یک منتقد را بخاطر منافع سازمانی و حتی شخصی تلویحا به سخره بگیرد نشان از ضعف وی دارد که قابل رسیدگی ست.

وی افزود: البته جناب طباطبایی در سال ۹۲ هم برای ارتقای جایگاه خود در پست های سازمان متبوعه، گهگاه بی دلیل و حتی بدون اطلاع از لایه های مختلف یک خبر، علاقه زیادی به حضور در رسانه ها و جنجال آفرینی های کاذب داشتند که فکر میکنم با تذکر مقامات ارشد به ناگاه حملاتشان در آن مقطع متوقف شد!.

الهی گفت: در حال حاضر هم نمیشود به اظهارات توجیه گرانه و به زعم بنده عوام فریبانه ایشان اعتنای چندانی کرد؛ چرا که بحث دیوان عدالت اداری تنها متن و پیش نویس دستورالعمل نیست و قاعدتاً با وجود برخی مدارک پیوست از سوی دادستانی  و نکاتی که در حکم آمده دغدغه های بسیار دیگری در پیش بوده است.

این کارشناس سینمایی گفت: دلخوری دوستان از اعلام این خبر روی آنتن زنده توسط بنده، تنها بخاطر اینست که مایل به افشای رای دیوان نبودند؛ چون بنای آقایان، حرکت در یک فضای کاملا تبلیغاتی و نمایشی بود که با درایت قوه قضاییه این فرصت سوء برای تولید برخی آثار با موضوعات اباحه گری و روابط ناسالم و غیراخلاقی متوقف شد.

وی تاکید کرد: قطعا کارشناسان دادستانی و قوه قضاییه نیز بر این امر واقفند که رده بندی سنی یک امر ضروریست و باید طبق استانداردهای جهانی در محصولات فرهنگی لحاظ شود؛ ولی نباید این طرح دستمایه تولید برخی آثار مسئله داری شود که اساسا با قوانین بالادستی کشور منافات جدی دارند.

سعید الهی خاطرنشان ساخت: اینکه معاون سازمان سینمایی در این مواقع، کاربرد این دستورالعمل را تا حد جلوگیری از سیگار کشیدن یک بازیگر در فیلم تقلیل میدهد خیلی خوب است؛ اما بهتر است نگاهی به محتوای برخی فیلمهایی که هم اینک شامل این طرح شده اند نیز بیاندازند و از فریب افکار عمومی خودداری کنند.

وی پیشنهاد کرد: به نظرم دوستان مدیریت سینمایی کشور به ویژه جناب دکتر انتظامی در تعامل با قوه قضاییه و نشست های کارشناسی، بهتر میتوانند در خصوص این طرح به نتیجه برسند تا اینکه برخی تریبون ها را برای ایجاد تشنج بکار گیرند.

الهی گفت: همفکری با منتقدان دلسوز و استفاده از نقطه نظرات آنان قطعا تاثیر بیشتری در پیشبرد طرحهای فرهنگی کشور خواهد داشت.

نظرات

  • ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۶:۲۳
    0 0
    شرم کنید ای از خدا بی خبران متخصص ها و آدم حسابی ها را خانه نشین کرده اید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.