شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

به کارگردانی مریم اسماعیلی؛

صنعت ملی نفت در نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی»

نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی»

سینماپرس: کارگردان نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» از تاثیر این نمایش برای حفظ و نگهداری نفت توسط افراد جامعه گفت.

به گزارش سینماپرس، مریم اسماعیلی کارگردان نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره متن نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» گفت: این نمایش روایتگر زندگی خانواده‌ای در جنوب کشور است که در زیر خانه خود نفت پیدا می‌کنند و جنایت‌هایی در این خانه با توجه به پیدا شدن نفت به وجود می‌آید.

نمایشی که به حفظ ارزش صنعت ملی نفت در جامعه می‌پردازد

اسماعیلی با اشاره به هدف خود از استفاده این متن برای اجرا اظهار داشت: هدف من از استفاده این نمایشنامه به دلیل این بود که حتی اگر یک بار هم که شده است به نفت کشورمان با عنوان ثروت نگاه نکنیم بلکه قابلیت و شکل بنیادی آن باید برایمان ارزشمند باشد.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب اسم نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» برای نمایش خود گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی درباره خصوصی سازی و مالکیت است که در بیرون از منزل اتفاق افتاده و تاثیر آن به راحتی در خانواده احساس می‌شود و برادر بزرگتر خانواده یک دانشجوی اخراجی رشته حقوق است که پایان نامه اش درباره اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است.

اسماعیلی درباره انتخاب بازیگران نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» گفت: این نمایش یک پروسه پیچیده‌ای بود اما مهم‌ترین چیز برای من این بود که اصل ۴۴ برایمان در زندگی دغدغه باشد.

کارگردان نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» با اشاره به موسیقی و طراحی صحنه برای نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی» اظهار داشت: موسیقی جنوبی نواخته شده نمایش ما توسط امید سعیدی آهنگساز جنوبی انجام شده است و سعی کردم جغرافیا و فضای جنوبی کاملا مرتبط با موسیقی است و طراحی صحنه هم یک باکس است که هدفمان از آن خارج نشدن انسان‌ها به دلیل فراتر نرفتن از داخل باکس هاست.

اسماعیلی درباره استقبال مخاطبان از این نمایش گفت: استقبال مخاطبان روز به روز بهتر می شود وتا به حال اجرا نداشته است و اولین کارگردانی آن با بنده است.

در ضمن اصل ۴۴ قانون اساسی به نویسندگی مریم اسماعیلی و حسین فرخزاد و کارگردانی مریم اسماعیلی و با هنرمندی سها آردم، امین محمودی، پیروز محمدی و مریم علی یار از تاریخ ۱۱ مهر تا ۳ آبان ماه در دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.