یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

نفوذ فرهنگی؛

واکنش عجیب خانه سینما به خبر سازمان سینمایی

آرم خانه سینما

سینماپرس: خانه سینما که همچنان معلوم نیست بودجه های دریافتی خود از سازمان سینمایی را چگونه خرج می کند؛ در اقدامی ویژه با انتشار بیانیه‌ای عجیب، نسبت به تهیه دستورالعمل طراحی پوشش رسمی ‌هنرمندان، اعلام بی‌خبری کرد و همکاری خود در تهیه این دستورالعمل را تکذیب نمود.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما در بیانیه خود با ادعای اینکه هیئت‌مدیره خانه سینما نسبت به رعایت شئون جامعه دغدغه دارد، آورده: «اما اینکه به جای پیگیری مسائل معیشتی، موارد رفاهی، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، بیمه بیکاری و از کار افتادگی و...، طراحی لباس رسمی‌ برای حضور سینماگران در مجامع را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهد، نه از جانب خانه سینما و نه از جانب اعضای آن پذیرفتنی نیست.»

ادعای پیگیری مسائل معیشتی و رفاهی و... از سوی خانه سینما در حالی است که بسیاری از اعضای این تشکل، نسبت به رفتارهای سیاسی و جناحی و کارنامه هیئت‌مدیره دارای انتقادهای جدی هستند! روز ۲۳ مهر، حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: فارغ از وزیر ارشاد ما به نماینده صداوسیما در مجلس هم تذکر دادیم که (در زمینه نوع پوشش هنرمندان در مراسم رسمی) باید اقدام جدی انجام دهند. حتماً وزیر ارشاد که مسئول مستقیم کنترل این مسائل هستند باید مورد سؤال جدی قرار بگیرند.
مسعود نجفی مدیر روابط عمومی ‌سازمان سینمایی در برنامه صبحگاهی شبکه سه در روز ۲۴ مهر اعلام کرد که در حال تهیه دستورالعملی هستیم تا چهره‌های هنری و ورزشی که در برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند اصول و چارچوب‌ها را رعایت کنند و این دستورها تا هفته آینده نهایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.