یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

تهدید «سی‌ان‌ان» به پیگیری قضایی توسط «ترامپ»

آینده پژوهی ترامپ در سینمای استراتژیک آمریکا

سینماپرس: ترامپ در قالب نامه‌ای، شبکه خبری سی‌ان‌ان را به پیگیری قضایی تهدید کرد.

به گزارش سینماپرس، به نقل از ورایتی،  یکی از وکلای دونالد ترامپ نامه‌ای به سی‌ان‌ان ارسال کرده است که تهدید می‌کند به دلیل نقض معاهده معروف به «لانام» و ارائه اظهارات نادرست و ایجاد سوء تفاهم برای عموم و تبلیغ‌کنندگان در مورد محتوای آن، از شبکه کابلی خبری متعلق به AT&T شکایت خواهد کرد، اما این شبکه می‌گوید این نامه رسمی ارزش مطرح کردن ندارد.

سی‌ان‌ان اما در پاسخ به این نامه ترامپ اعلام کرد: این چیزی بیش از یک بدلکاری تاسف‌برانگیز نبوده و ارزش جواب دادن هم ندارد.

چارلز هاردر، وکیل مشهور که نقش زیادی در سقوط سایت خبری انتقادی Gawker داشته، جمعه نامه‌ تهدیدآمیز ترامپ را به جف زاکر، مدیر اجرایی وارنر مدیا که بر فعالیت سی‌ان‌ان نظارت دارد، و همچنین نامه‌ای به رَندال استفنسون، مدیر عامل AT&T ارسال کرد.

این وکیل در این نامه نارضایتی ترامپ از پوشش کلی ترامپ در سی‌ان‌ان را ذکر کرده است.

هاردر در این نامه نوشته: هیچ‌گاه در تاریخ این کشور  رئیس جمهور مورد چنین حملات ناعادلانه، بی‌اساس، غیر اخلاقی و غیرقانونی از اخبار به اصطلاح «جریان اصلی» قرار نگرفته است.

وی گفت که «موکلان او به منظور جبران خسارات،  جریمه سه برابری، خسارت‌های کیفری، قرار منع، بازپرداخت هزینه‌های دادرسی و تمام دیگر موارد قابل تعقیب قضایی قصد دارند علیه شما شکایت کنند.»

مقامات سی‌ان‌ان اما اینچنین اظهار می‌کنند: ترامپ به صورت روتین با انتقادات در پیشگاه عموم سی‌ان‌ان را بی اعتبار می‌کند و اغلب خبرنگاران این شبکه که می‌خواهند از او سوال کنند آنان را به باد انتقاد می‌گیرد.

سی‌ان‌ان زمانیکه برای حضور خبرنگار ارشدش «جیم آکوستا» در کاخ سفید با مشکل ورود مواجه شد از بخش اداری ترامپ به دادگاه شکایت کرد. طبق قوانین اداری کاخ سفید خبرنگاران برای پوشش رئیس‌جمهور باید مجوز مخصوص برای انجام کارشان تهیه کنند.

تد بوتروس، وکیل برجسته‌ روز جمعه در پستی در توئیتر گفت: نامه آقای هاردر «کاملاً مسخره» به نظر می‌رسد.

بوتروس افزود: هیچ وکیل جدی هرگز به فکر ارسال چنین نامه‌ای بیهوده و احمقانه نیست که چنین تهدیدی بی‌اساس داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.