یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما؛

تکذیب ادعای سازنده «کلوپ همسران» توسط صداوسیما

فیلم سینمایی کلوپ همسران

اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما ادعای مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان فیلم کلوپ همسران را رد کرد.

به گزارش سینماپرس، اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما ادعای مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان فیلم کلوپ همسران را رد کرد.

این کارگردان امروز ۲۸ مهر در گفت‌وگو با یک خبرگزاری مدعی شده بود که عدم پخش آگهی و زیرنویس فیلمش صرفاً به علت مخالفت رئیس سازمان صداوسیما بوده و کمیته بررسی کننده فیلم که زیر مجموعه اداره کل بازرگانی صداوسیما است مخالفتی با پخش تیزر و زیرنویس فیلم کلوپ همسران نداشته است.

مهدوی مهر مدیر کل بازرگانی سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی با ذکر علل مخالفت این کمیته با پخش تیزر و زیرنویس این فیلم، ادعای کارگردان و تهیه کننده فیلم کلوپ همسران را به طور کامل رد کرد و تصویر نامه مورخ ۹۸.۷.۲ خود به ریاست سازمان را درباره علل مخالف کمیته بررسی فیلم در اختیار اداره کل روابط عمومی سازمان قرار داد.

وی ادامه داد: در صورت جلسه این کمیته که به امضای کارشناسان آن که همگی از چهره‌های شناخته شده فیلم و سریال تلویزیون هستند رسیده، صراحتاً علل مخالفت اعضای کمیته ذکر شده است.

مهدوی مهر افزود: متن این صورت جلسه از این قرار است: «با توجه به اینکه این فیلم فاقد هرگونه پیام مثبت و آموزنده بوده است و از طرفی الفاظ نامناسب و شوخی‌های خلاف عرف در آن دیده می‌شود، اعضای کمیته سینمایی سازمان این فیلم را اثر ضعیفی دانسته‌اند و بنابراین مشمول حمایت‌های تبلیغی صداوسیما قرار نمی‌گیرد. »

مهدوی مهر با اشاره به وجود شوخی‌های سخیف در این فیلم تصریح کرد: تبلیغ فیلم‌هایی فاقد پیام‌های اخلاقی و ارزشی و مملو از شوخی‌های سخیفی که بنیان خانواده را هدف قرار می‌دهد، در قاب تلویزیون که رسانه‌ای عمومی است، جایی ندارد.

مدیر کل بازرگانی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود با نگاهی دقیق‌تر به موضوعات فیلم‌های سینمایی نظارت کند، گفت: جای تعجب است که شورای پروانه نمایش چرا به برخی فیلم‌ها با چنین محتواهایی که بنیان خانواده را هدف قرار می‌دهد و متزلزل می‌کند، مجوز اکران می‌دهد.

گفتنی است کمیته سینمایی اداره کل بازرگانی صداوسیما متشکل از ۷ عضو است که برای حمایت از فیلم‌های سینمایی و امتیاز پخش رایگان زیرنویس‌های فیلم‌های سینمایی در جلسه‌ای تخصصی در خصوص صدور مجوز پخش تیزرها و زیرنویس‌های فیلم‌های سینمایی در حال اکران تصمیم گیری کرده و مراتب را به استحضار ریاست سازمان می‌رسانند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.