دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

به کارگردانی علی عطشانی؛

فیلمبرداری «سلفی با دموکراسی» ادامه دارد

فیلم سینمایی سلفی با دموکراسی

سینماپرس: فیلمبرداری «سلفی با دموکراسی» که اوایل مهر کلید خورده بود، همچنان در تهران ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، «علی عطشانی» درباره مضمون این فیلم که فیلمنامه آن در ادامه روایت متفاوت «دموکراسی تو روز روشن» نوشته شده است، گفت: فیلمنامه «سلفی با دموکراسی» بسیار خوب، فکرشده، غنی و عمیق است و در آن روایتی متفاوت از مسائل اجتماعی، سیاسی و معناگرا به تصویر کشیده می‌شود.

عطشانی در فیلم جدیدش در مقایسه با «دموکراسی تو روز روشن» چیدمان متفاوتی در بازیگران داشته است. او درباره این ترکیب متفاوت گفت: به نظرم چیدمان بازیگران فیلم «سلفی با دموکراسی»، پخته‌تر از آن فیلم است. این البته شاید به شرایط مختلفی (از جمله این که برخی از بازیگران درگیر کارهای تازه خود بودند، یا مسائل مالی معمول بازیگران و...) برگردد، ولی من از گروه بازیگران «سلفی با دموکراسی» بسیار راضی هستم و معتقدم با یک گروه بسیار پخته کار می‌کنم که برایم جای خوشحالی دارد.

عطشانی که این بار نیز علاوه بر کارگردانی، تهیه فیلم را برعهده دارد، در این زمینه گفت: تولید فیلمی که بخش عمده‌ای از آن با جلوه‌های ویژه بصری ساخته شود، بسیار هزینه‌بر است. شاید به نظر برسد که کمی ساده‌تر است اما نه تنها ساده‌تر نیست، بلکه هم از نظر اجرا و هم از نظر مالی سخت‌تر است. در واقع از نظر مالی، چیزی نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ودرصد کل بودجه معمول یک فیلم دیگر را باید برای اجرای جلوه‌های ویژه بصری به بودجه این فیلم اضافه کنید. یکی از ویژگی‌های فیلم «سلفی با دموکراسی» حجم بالای جلوه‌های ویژه بصری آن است و با وجودی که این بخش در بسیاری از فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ما جدی گرفته شده اما تقریبا می‌توانم بگویم کم‌تر فیلمی را داشته‌ایم که بخش عمده‌ای از آن، از آبجکت‌ها تا محیط پیرامون و حرکت‌هایش بصورت انیمیت ساخته شود. این رویه‌ای است که بیش‌تر آن را در فیلم‌های هالیوودی دیده‌ایم و با قاطعیت می‌توانم بگویم تا حالا کسی در سینمای ایران این حجم از جلوه‌های ویژه بصری را تجربه نکرده بود.

او افزود: نکته مهم این است که این بخش از کار صددرصد با انرژی و توان متخصصان داخلی انجام خواهد شد و ما هنگامی که سر صحنه فیلمبرداری هستیم و از آن چه بعدها قرار است اتفاق بیفتد، ذهنیت روشنی نداریم، این اطمینان را داریم که با توجه به طراحی و انرژی تیم جلوه‌های ویژه بصری، اتفاق خیلی خوبی برای فیلم می‌افتد.

عطشانی گفت: بنیاد سینمایی فارابی بخشی از مشکلات ما را در این پروژه حل کرد که این همراهی و حمایت ویژه از یک فیلم بخش خصوصی با ساختار و درونمایه متفاوت، جای تشکر دارد و امیدوارم در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، بتوانیم شاهد یک فیلم باارزش و خوب باشیم.

این کارگردان که در حد فاصل «دموکراسی تو روز روشن» و «سلفی با دموکراسی»، ۹ فیلم عمدتاً پرسروصدای دیگر را کارگردانی کرده، درباره پیش‌بینی‌اش از شرایطی که برای دهمین فیلمش رخ می‌دهد، گفت: همه با انرژی خوب جلو می‌رویم و امیدوارم برای فیلم اتفاق‌های خوبی بیفتد.

«سلفی با دموکراسی» فیلمی درباره جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و داستان آن تقریبا در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» است.

از عوامل سازنده این فیلم می‌توان به تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، نویسنده: مسعود و امیرعلی احمدیان، تهیه‌کننده اجرایی: سید محمد احمدی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیار یک و برنامه‌ریز: امیر رونقی، مدیرتولید: سعید دلاوری، مشاور تهیه‌کننده: سید محمدتقی هاشمیان، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظر فصیحی، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، منشی صحنه: مهتاب شهرابی، مدیر تدارکات: علیرضا یارمحمدی، جانشین تهیه کننده: پوریا ناصربخت، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، عکاس: مجید محبوبی‌راد و بازیگران: پولاد کیمیایی، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، کورش تهامی، امیرعباس گلاب، سیما تیرانداز و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.