دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

دلایل بالا نرفتن گردش مالی سینما؛

نظر کارگردان «همخانه» در مورد گردش مالی سینما

مهرداد فرید در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: مهرداد فرید دلایل بالا نرفتن گردش مالی سینمای ایران در این سال‌ها را برشمرد.

به گزارش سینماپرس، مهرداد فرید تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره چرایی بالا نرفتن گردش مالی سینمای ایران، به خبرنگاران جوان، گفت: بازار سینمای ایران به تعداد سالن ها و پرده‌های نمایش فیلم است؛ بیشتر شهرستان‌ها فاقد سالن هستند و طبیعتاً وقتی ظرف کوچک باشد، مظروف هم کوچک است.

او افزود: مردم ایران هم متاسفانه از هنرمندان و فرهنگشان چندان حمایت نمی‌کنند؛ اگر تیراژ کتاب صد هزار نسخه باشد (الان زیر هزار نسخه است)، شما می‌توانید سینما را زیر سوال ببرید که چرا از آن کم استقبال می‌شود. در کشوری که تیراژ کتاب به هزار رسیده، قاعدتاً مردم از محصولات فرهنگی دیگر هم حمایت نمی کنند. در مطبوعات هم همین موضوع وجود دارد؛ مطبوعات کاغذی الان تقریباً تیراژی ندارند، چون مردم دیگر روزنامه و مجله‌ نمی‌خرند. این آفتی است که به جان مردم ایران افتاده است.

فرید ادامه داد: دلیل دیگر بالا نرفتن گردش مالی سینمای ایران، هم به نوع تعاملی که سیاستمدارها با اهل فرهنگ دارند، باز می‌گردد. طی سال‌های گذشته تا به امروز کسانی فرهنگ را اداره کرده اند که به لحاظ ممیزی‌ و نوع اعمال سلیقه‌ میانه خوشی با اهالی فرهنگ نداشته‌اند. وقتی مردم مشکلات و مسائل خودشان را در محصولات فرهنگی نبینند، قاعدتاً استقبالی هم از آن نمی‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.