جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

کمپینی علیه یک جشنواره؛

گلایه کارگردان «جدایی» از بی مهری جشنواره فیلم کوتاه

حسین ترک جوش

سینماپرس: ترک جوش گفت: چند فیلم ثابت در همه جشنواره‌ها حضور دارند و فقط از آن‌ها تجلیل و استقبال می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حسین ترک جوش کارگردان فیلم کوتاه «جدایی» درخصوص جشنواره فیلم کوتاه تهران به خبرنگاران جوان، گفت: از ابتدای سال فیلم کوتاه «جدایی» را برای هرجشنواره داخلی که فکرش را کنید ارسال کردم، اما به شکل عجیبی این فیلم در هیچکدام از جشنواره‌ها راه پیدا نکرد! زمانی که به اسامی فیلم‌ها توجه می‌کردم متوجه شدم که چند فیلم ثابت در همه جشنواره‌ها حضور دارند و فقط از آن‌ها تجلیل و استقبال می‌شود.

وی افزود: در نتیجه متوجه شدم فیلم‌هایی که تحت حمایت انجمن سینمای جوانان هستند دیده خواهند شد و فیلم‌هایی مانند فیلم من که با زحمت زیاد، عوامل مطرح و به صورت مستقل ساخته می‌شوند جایی در این جشنواره‌ها نخواهند داشت. در کل دورهمی‌های خوبی برگزار می‌کنند.

ترک جوش با اشاره به تشکیل کمپینی علیه این جشنواره بیان کرد: ما به تازگی متوجه شدیم فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم کوتاه پذیرفته نشده اند، یک کمپین علیه این جشنواره تشکیل داده اند. ما عصبانی هستیم، زیرا حق مان در کشورمان پایمال می‌شود. ما عاشق کشورمان هستیم و دوست داریم فیلم هایمان دراین جشنواره‌ها اکران شود.

وی ادامه داد: به تازگی با پیگیری بعضی از دوستان متوجه شدیم، حتی فیلم‌های مارا بدون ارزیابی رد کرده اند، مگر این جشنواره بین المللی نیست؟ مگر نباید فیلم‌هایی مانند جدایی و زیرتیغ به کارگردانی جاوید فراهانی که در اکثر جشنواره‌های جهانی حضور دارند در جشنواره داخلی نیز حضور داشته باشند؟

ترک جوش گفت: این نوع رفتارها از نگاه من گل به خودی است، مشخص است داوران هدف دیگری دارند. تا چه زمانی باید صبر کنیم؟ افرادی مانند من بدون هیچ پشتیبانی و با پول‌های خودمان فیلم می‌سازیم به همین علت بیشتر از دیگران از ناملایمتی‌ها عصبانی می‌شویم.

وی درخصوص عدم انتخاب فیلم‌ها در جشنواره بیان کرد: اگر از برگزارکنندگان جشنواره درباره دلایل انتخاب نشدن فیلم‌های دیده شده در فستیوال‌های جهانی سوال کنید، قطعا پاسخ‌های تعجب برانگیزی خواهند داد. اما من از دبیر جشنواره می‌خواهم که یک بخش مستقل به جشنواره اضافه کند تا فیلم‌های ما نیز اکران شوند و از نظر من این کار شدنی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.