شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

به کارگردانی بونگ جون هو؛

«انگل» بر صدر گیشه آمریکا نشست

فیلم انگل

سینماپرس: فیلم سینمایی «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو در شرف تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان در آمریکاست.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، پیش‌بینی می‌شود کمدی سیاه «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو در پایان گیشه این هفته آمریکای شمالی، از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور و به این ترتیب سند حضور خود در اسکار ۲۰۲۰ را امضا کند.

این فیلم که منتقد شرایط اجتماعی است و در ماه می‌ جایزه نخل طلایی جشنواره کن را دریافت کرد، ۱۱ اکتبر نمایش خود را آغاز کرده بود. این فیلم هفته گذشته را با ۷.۵۳ میلیون دلار فروش پشت سر گذاشت و همچنین در گیشه‌های جهانی ۱۰۲ میلیون دلار فروش داشته است.

طبق گفته کام اسکور که پیش بینی‌های باکس آفیس را انجام می‌دهد، فیلم «انگل» پتانسیل آن را دارد که در این هفته با اضافه کردن ۱۴۲ سالن سینمایی که در مجموع به ۶۰۳ سالن می‌رسد، فروش خود را به ده میلیون دلار برساند. به این ترتیب فیلم سینمایی انگل پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان در گیشه‌های آمریکا خواهد شد و فیلم سینمایی اسپانیایی زبان «فریدا را آلوده نکن ۲» که امسال منتشر شد و ۹.۲۷ میلیون دلار فروش کرده بود را پشت سر خواهد گذاشت.

علاوه بر گیشه‌های فروش، فیلم سینمایی انگل مورد توجه و تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفته که آن را به یکی از بخت‌ها برای دریافت جایزه بخش‌های مختلف اسکار تبدیل کرده است؛ به خصوص در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی. اسکار ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۶ دسامیر (۲۵ آذر) لیست کوتاه خود برای بخش بهترین فیلم بین المللی و در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) نامزدهای خود را اعلام می کند. مراسم اهدای جوایز نیز در ۱۰ فوریه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.