چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

هنرمندان، راوی شهدای تکاور می‌شوند

شهید ابراهیم خانی

سینماپرس: دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی دور جدید فعالیت‌های خود را با محوریت شهدای تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

به گزارش سینماپرس، در راستای پوشش رسانه‌ای هرچه بهتر فعالیت‌های مرتبط با شهید خانی و شهدای تکاور، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دبیرخانه، مجموعه برنامه‌ها و تولیدات متنوع فرهنگی و هنری در زمینه شهدای تکاور ارتش خصوصاً شهید سرافراز سرلشکر ابراهیم خانی در دست تهیه و تولید می‌باشد.

اسماعیل آجرلو مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی به اقدامات انجام‌شده این دبیرخانه تا کنون‌ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از سال ۹۷ دبیرخانه سرلشکر شهید ابراهیم خانی به‌عنوان یک دبیرخانه فرهنگی و هنری فعالیت خود را آغاز کرد. سعی این مجموعه بر آن است تا با بهره‌گیری از زبان هنر و کمک رسانه‌ برای معرفی و شناسایی هرچه بهتر سرلشکر شهید ابراهیم خانی به‌عنوان یکی از مفاخر ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده شود و از این مسیر توجه ویژه‌ای نیز به نیروهای تکاور و شهدای ارتش داشته باشیم.
آجرلو به پخش تیزر کتاب‌خوانی تصویری «دیدارهای ناتمام» با حضور هنرپیشه‌های سینما و تلویزیون از شبکه‌های ملی سیما اشاره کرد و افزود: در این تیزر هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله فریبا نادری، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، پروین ملکی و ماشاءالله شاهمرادی بخش‌هایی از زندگینامه شهید تکاور سرلشکر شهید ابراهیم خانی را روایت می‌کنند. این برنامه ۱۴ دقیقه‌ای به همت حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه فرهنگی شهید خانی و به کارگردانی سیدمحمدرضا حسینی بر اساس کتاب «دیدارهای ناتمام» که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است تولید شده و از شبکه‌های صداوسیما پخش شد.
وی افزود: همچنین اولین فراخوان کشوری داستان کوتاه «سربازان وطن» با انجام مراحل داوری و کارشناسی آثار، تبدیل به کتاب مجموعه داستان‌ شد که از نفرات برتر این فراخوان نیز تقدیر شد. در این فراخوان پس از کارشناسی اولیه، بیش از ۷۰ اثر به بخش نهایی داوری راه یافته بودند که به آثار برگزیده جوایزی اهدا شد.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.