جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

دیده شدن «قیمت» به هر قیمت؛ از دورهمی تا تبلیغات

سروش جمشیدی در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی«اکسیدان»

سینماپرس: در کنار بازیگرانی که به میدان تبلیغات بازرگانی وارد شده‌اند، این روزها نوبت به سروش جمشیدی بازیگر «قیمت» در مجموعه «دورهمی» رسیده است؛ حضوری که به نظر می‌رسد نتیجه چندان مثبتی به همراه نداشته است!

به گزارش سینماپرس، سروش جمشیدی با ایفای نقش «قیمت» در مجموعه «دورهمی» که روی آنتن شبکه نسیم رفت به شهرت زیادی دست یافت. او پیش از این مجموعه در سکانس‌هایی از کارهای سعید آقاخانی و رضا عطاران هم بازی کرده بود و بعد از آن‌ها هم در سریال «در حاشیه» حضور داشت. با این حال اوج حضور نمایشی او به نقش «قیمت» برمی‌گردد که توانست با لحن مخصوص به خود، بازی‌ها و شوخی‌هایی که به کار می‌گرفت در دل مردم بنشیند و حتی بیشتر از دیگر بازیگرانی که در آیتم‌های نمایشی «دورهمی» نقش ایفا می‌کردند دیده شود.

حضور جمشیدی در «دورهمی» و آیتم‌های کوتاه نمایشی او در این مجموعه آنقدر مورد توجه قرار گرفت که در فضای مجازی هم فالوورهای زیادی پیدا کرد و حتی حمید گودرزی زمانی که مهمان دورهمی شد، اعلام کرد از اینکه شنیده جمشیدی یک میلیون فالور از او بیشتر دارد، حیرت کرده است!

خود جمشیدی هم بارها نسبت به این میزان مورد توجه قرار گرفتن از طرف مردم، واکنش نشان داده و مدیری را باعث این اتفاق می‌دانست که چنین بستری را فراهم کرد تا بعد از سال‌ها بازیگری بالاخره حضورش به چشم بیاید. او که یک باره در این مجموعه درخشیده بود و چهره ناآشنایی برای خیلی از مخاطبان تلویزیون بود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر در سال ۹۵ ضمن توضیحی بیان کرده بود که با پارتی و باندبازی وارد تلویزیون نشده و ۱۸ سال پیشینه کاری دارد اما یک باره با مهران مدیری دیده شده است.

جمشیدی بعد از آن یک سریال با نام «مرز خوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بازی کرد که سریال چندان موفقی نبود و طبیعتا نقش او هم در ترکیب بازیگران این سریال ارزش افزوده ویژه‌ای برایش ایجاد نکرد.

جمشیدی این روزها در قالبی متفاوت با حضور در یک تبلیغات تلویزیونی در چندین نوبت در شبکه‌های مختلف سیما دیده می‌شود. تبلیغاتی که در ابتدا می‌گوید «یک چیز بامزه بگم» و با مدل آشنای استندآپ کمدی سعی می‌کند ماجرایی را تعریف کند که بامزه باشد و مردمی هم در مقابل او در استودیو نشسته‌اند و به جملات او می‌خندند. تبلیغی که نه تنها در ساختار، جذاب و بامزه نیست بلکه رپورتاژی با سواستفاده از ساختار استندآپ کمدی است و تا کنون بیشتر به اعتبار سروش جمشیدی لطمه زده تا کمکی به اعتبار یک محصول کرده باشد. از سوی دیگر استفاده از فرمول تکراری برخی فیلم‌های سخیف سینمایی در قالب کلمات و عبارات دوپهلو با محتوای نامناسب در این تبلیغات نیز در فضای مجازی انتقاداتی را متوجه این حضور جمشیدی کرده است.

هرچند این روزها چند چهره دیگر از بازیگران نیز در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شوند اما شاید تفاوت نحوه حضور جمشیدی در این تبلیغات که رپورتاژی چند دقیقه‌ای است و از قالب تازه محبوب‌شده استندآپ کمدی نیز در آن استفاده شده است، مخاطب را نسبت به این تبلیغ خاص و حضور جمشیدی در آن پس زده است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.