یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

محسن شایانفر خبر داد؛

«حکایت‌های کمال» به فصل‌های بعدی می‌رسد

سریال «حکایت‌های کمال»

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال «حکایت‌های کمال» گفت: چندی پیش سازمان صداوسیما به ما اعلام کرد ادامه تولید این سریال را پیش بگیرید. ما نیز به محض اینکه نگارش‌مان به جای قابل قبولی برسد، تولید را شروع خواهیم کرد.

به گزارش سینماپرس، «محسن شایانفر» تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «حکایت‌های کمال» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی که این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد، درباره بازخورد مخاطبان از این سریال به فارس گفت: مردم بسیاری تا الان ارتباط بسیار خوبی با این سریال گرفتند و در شرایطی که گروه تولید  چنین تصوری نداشتیم شاهد استقبال مردم از قسمت ۵ به بعد بودیم.  

وی در ادامه بیان داشت: تا جایی که در ارتباط‌های مردمی شنیدم بیشتر مردم با نوستالژی کودکانه‌ای که در این سریال وجود دارد، ارتباط گرفتند. یک زمانی شمای نوعی جنگ ستارگان را می‌سازید و به عالم اکشن می‌روید و یک زمانی هم ملودرام خانوادگی را انتخاب می‌کنید که باید آن را به سمت تراژدی ببرید.

این تهیه کننده با بیان روایت قصه‌های تاریخی در این سریال نیز افزود: تاریخ شیرینی که همه ما داشتیم با بازی‌های کودکانه و سنت‌ها و آنچه در آنها رفاقت و دوستی بوده، گره خورده است. اما متاسفانه همه اینها با پیدایش جامعه صنعتی از بین رفته است. هم نشینی و همسایگی دیوار به دیوارها و دور هم جمع شدن‌ها همه آن مواردی است که در روزگار کنونی از بین رفته و ما در حکایت‌های کمال قصد داریم تا اینها را دوباره به زندگی مردم برگردانیم.

شایانفر با اشاره به اینکه برخی معتقدند قصه خاصی در این سریال دنبال نمی‌شود و داستان‌ها زیر بار نوستالژی نمود کمتری پیدا کرده است، گفت: چنین چیزی نیست. نام سریال ما حکایت‌های کمال است و همانطور که از نامش پیداست، حکایت‌ها به معنی گزینش کردن قصه‌ها است. ما نیز آگاهانه سعی نکردیم قصه‌گو باشیم و روایت یک سر فصلی از جامعه آن زمان را انتخاب کردیم و رویداد و رخداد و نحوه ارتباط‌های یک خانواده را نشان دادیم که نقطه صفر و مرکزی آنها شخصیت کمال است.

وی ادامه داد: قصه‌های ما به شکلی است که باید به این شکل روایت می‌شد، همانطور که می‌بینید در دل قصه‌ها یک چیزی مخاطب را نوازش می‌کند و آنهم ارتباط خانواده است. برای مثال پسر خانواده می‌خواهد موهایش را کوتاه کند و همه اعضای خانواده در اینباره نظر می‌دهند، دقیقا چیزی که امروزه در جامعه ما از بین رفته و گفت‌وگویی بین اعضای خانواده دیده نمی‌شود.  

تهیه کننده سریال «هست و نیست» درباره ادامه تولید فصل بعدی «حکایت‌های کمال» نیز گفت: این سریال بی‌شک به قسمت‌های بعدی پیوند خورده است. چندی پیش سازمان صداوسیما به ما اعلام کرد تا ادامه تولید این سریال را پیش بگیرید. ما نیز به محض اینکه نگارشمان به جای قابل قبولی برسد، تولید را شروع خواهیم کرد.

«حکایت های‌ کمال» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی است که قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است.

محمود پاک نیت، شهره لرستانی، حمید ابراهیمی، نگارعابدی، شهرام عبدلی، فلورنظری، علی مسلمی، کاظم هژیرآزاد، سیروس میمنت، اکبرسنگی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، امیر نوری، عباس محبوب، بیتا خردمند، حسین چنگی، فریده دریامج، تقی زنجانی، حمید صفایی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال محمدرضا شیرخانلو، امیرحسین کافتری، همراز اکبری و محمدحسین بلوکات و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر در این سریال بازی دارند. این سریال روایتی از دهه ۴۰ است و ساختاری اپیزودیک دارد.

سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از نویسندگان: سید حسین امیرجهانی، نسیم عرب امیری، آزاده محسنی، کریم خودسیانی، دستیار تهیه:علی اصغررضایی، مدیر تصویربرداری: ناصرمحمودکلایه، صدابردار: وحیدسلطانی، طراح صحنه و لباس: فرهادعزیزی فرد، گریم: بابک شعاعی، تصویربردار: ناصربیک زاده، جلوه های ویژه: حمید رسولیان، مدیر تولید: فرزین فرزدنیا، طراح بدلکاری: علیرضافتحی، دستیار کارگردان: مجد جلالی، جانشین تولید: سعید کنگاورنظری، برنامه ریز: حامد  صلح میرزایی، امور مالی: ابراهیم تفرشی، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، مدیر تدارکات: مهدی آقامحمدی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: فرامرز بیات و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

نظرات

  • ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۶:۴۰
    0 0
    چه عجب دوتا بازیگر که بازیگر واقعی هستن این سریال را بازی کردن به نظر من تلویزون باید بازیگرایی را بیاره که پول میگیرن بازی میکنن نه اینکه پول بدن تا بازی کنن و اصلا بازیگر نیستن که پر شده از این کسایی که اصلا بازیگر نیستن انقدر از فردوس کاویانی استفاده نشد که پیر شد و مریض یا هزارتا از این بازیگرهایی که نتوانایی دارن و بیکار ولی یه عده که بازیگر نیستن میان بازی میکنن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.