دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

بعد از ۱۳سال؛

بازگشت سنتوری با یک نوازنده زن

فیلم سینمایی لامینور

سینماپرس: داریوش مهرجویی، ۱۳ سال پس از ساخت فیلم «سنتوری»، در حال تولید فیلم «لامینور» است که شخصیت اصلی آن نه علی سنتوری، بلکه یک نوازنده زن سنتور است. این فیلم به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماپرس، داریوش مهرجویی در حال ساخت فیلم «لامینور» به‌تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان است که اگر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید، نخستین حضور او در این رویداد بزرگ سینمایی پس از ۶ سال است.

داریوش مهرجویی، فیلمنامه‌ «لامینور» را با همراهی همسرش وحیده محمدی‌فر نوشته و علی نصیریان و عزت‌الله رمضانی‌فر، ۴۰سال پس از «گاو» بار دیگر در کنار هم در آن ایفای نقش کرده‌اند. کارگردان فیلم خاطره‌انگیز «هامون» البته تنها به این دو بازیگر قدیمی بسنده نکرده و بیتا فرهی و فریماه فرجامی را هم پس از سال‌های جلوی دوربین خود آورده است. از جوان‌ترها هم از پردیس احمدیه تا کاوه آفاق خواننده مطرح راک در فیلم جدید داریوش مهرجویی ایفای نقش می‌کنند.

خبرهای رسیده و عکس‌های منتشر شده از این فیلم حاکی از آن است که مهرجویی پس از مدت‌ها کش و قوس، بالاخره ادامه یا احتمالا اسپین‌آفی بر «سنتوری» (تولید ۱۳۸۵) ساخته است و البته گفته می‌شود این بار شخصیت اصلی فیلم این کارگردان مطرح یک نوازنده زن است. آخرین فیلمی که مهرجویی برایش تحسین شد و پخش نسخه غیرقانونی‌اش پس از توقیف با استقبال مردم روبه‌رو شد. استاد باز به سراغ تکرار یک تجربه موفق برگشته تا شاید پس از کارهایی چون «اشباح»، «چه خوبه که برگشتی» و... بتواند صاحب فیلمی باشد که در زمان اکرانش در جشنواره کسی قهقهه نمی‌زند یا سالن را ترک نمی‌کند.  

آخرین حضور داریوش مهرجویی در جشنواره فیلم فجر به سال ۹۲ و فیلم «اشباح» برمی‌گردد. فیلمی که نتوانست نظر مخاطب و منتقدان را جلب کند و مهرجویی هم ترجیح داد در نشست خبری پس از اکران فیلم در سینمای اهالی رسانه شرکت نکند. این کارگردان که او را از اولین‌های موج نوی سینمای ایران می‌دانند از همان سال تا همین یکی دو ماه پیش فیلم دیگری نساخته بود. او که دو سال ابتدایی دهه ۹۰ را با سه فیلم سپری کرده بود در ۶سال گذشته با نوشتن و ترجمه روزگار گذرانده و تنها کار او در عرصه کارگردانی به روی صحنه بردن نمایش «غرب واقعی» با بازی جمیله فردین و امین حیایی بوده است.

«لامینور» البته هنوز نیامده حاشیه‌هایی داشته. از دعواهای درمیشیان با بنیاد سینمایی فارابی تا درخواست ارائه سوابق کارگردان از سوی صندوق هنرمندان برای اعطای وام ساخت فیلم به داریوش مهرجویی. اتفاقاتی که موجب شده تا در پایان تمام خبرهای مربوط به «لامینور» که در رسانه‌ها منتشر می‌شود این جمله تاکیدی اضافه شود که «لامینور» به صورت مستقل و بدون هیچ کمکی از سوی سازمان سینمایی و بنیاد فارابی و دولت ساخته می‌شود.

*خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.