چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

روی آنتن شبکه سه؛

نقش آقازاده‌ها در پشت پرده واردات در مهار اژدها

شبکه سه

سینماپرس: مهار اژدها به سراغ آسیب‌شناسی واردات و ضعف در تولیدات رفته که امروز از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مستند جنجالی مهار اژدها برای اولین‌بار به شکلی جامع به آسیب‌شناسی واردات کالاهای مشابه پرداخته و پشت پرده‌های واردات و نقش برخی آقازاده‌ها و نیز مشکلات تولیدی و معیشتی به تصویر کشیده شده است.

در جریان تماشای مستند، بیننده صحنه‌ها  و نقطه نظراتی را درباره ضعف در تولیدات و آسیب‌شناسی واردات می‌بیند و می‌شنود؛ چهره‌های سیاسی، اقتصادی، کارگری، ورزشی و هنری همه درباره این آسیب و کاستی‌هایش در سال رونق‌تولید صحبت می‌کنند.

اما بخش جنجالی و چالشی‌تر این مستند به سکانسی برمی‌گردد که دوربین سازنده مستند به سراغ دو مدیرکل وزارت صنعت و معدن می‌رود و آنها پاسخ سازنده مستند را نمی‌دهند؛ محمد دیندار کارگردان این مستند به تسنیم  گفت که پرسیدم چرا آقازاده‌ها در فعالیت‌های تولیدی شرکت نمی‌کنند و در واردات دست دارند؛ آن دو مدیرکل به صراحت گفتند پاسخ نمی‌دهیم؛ دوربین روی چهره‌شان لبخند یا احساس شرمی را می‌بیند که خیلی تأثیرگذار است.

سکانس‌ها و صحنه‌ها کوتاه و تأثیرگذارند؛ مستند ۷۰ دقیقه‌ای که امروز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

کارگردان این مستند تلویزیونی درباره هدف ساخت مهار اژدها، گفت: این مستند ساخته شد تا دوباره حرف از تولیدات داخلی بزنیم؛ به هر حال تولید داخلی امر واجبی است و واردات به آن ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌خواستم مستندی بدون چالش بسازم، توضیح داد: کارگردان مستند باید طوری درباره سوژه‌ها حرف بزند و مسائل و موضوعات را بررسی کند که هم بر دل بنشیند و هم دغدغه‌های مردمی را احصاء کند؛ هدفم از رفتن به سراغ آن دو مدیرکل در این راستا بود؛ به همین خاطر چند دوربین گذاشتم تا وقتی از پاسخگویی به آن سؤال خاص امتناع کنند، مخاطب از روی چهره هم بتواند به عمق واکنش‌ها پی ببرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.