یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

غلامرضا آزادی خبر داد؛

تشکیل شرکت تعاونی انجمن فیلمبرداران سینما

غلامرضا آزادی

سینماپرس: مدیرعامل شرکت تعاونی انجمن فیلمبرداران سینما از تشکیل این شرکت با هدف برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا آزادی مدیرعامل شرکت تعاونی انجمن فیلمبرداران سینما با اعلام خبر تشکیل این شرکت تعاونی به مهر گفت: بنیاد فارابی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سری تجهیزات فیلمبرداری داشتند که سال‌ها فیلمبرداران از این تجهیزات استفاده کرده و سود آن به بنیاد سینمایی فارابی ارائه می‌شد. تا اینکه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم که این تجهیزات را به فیلمبرداران بفروشند که متاسفانه بخش اعظمی از این تجهیزات در اختیار افراد دیگری قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم تا یک شرکت تعاونی فیلمبرداران سینما تاسیس کنیم تا به‌صورت مستقیم این تجهیزات را خریداری کند. در نهایت بخش اندکی از آنچه که در بنیاد فارابی مانده بود را خریداری کردیم.

این مدیر فیلمبرداری ادامه داد: فیلمبرداران، افرادی حرفه‌ای و بسیار باسواد و باتجربه هستند که معمولا از امکانات اندکی که برای سینماگران گرفته‌اند استفاده نمی‌کنند، این تعاونی بعد از دریافت تجهیزات و تعمیر، تجهیزات را در اختیار فیلمبرداران می‌گذارد.

وی تاکید کرد: این انجمن برقرار شده اما هنوز به صورت رسمی تاسیس آن اعلام نشده است. البته هدف اصلی این تعاونی، این است که به دانشگاه‌های هنری اطلاع می‌دهد که با حضور فیلمبرداران حرفه‌ای کارگاه‌های آموزشی را در دانشگاه مربوطه برگزار می‌کند.

آزادی در پایان گفت: این کارگاه‌ها می‌تواند در روند آموزشی دانشجویان تاثیرگذار باشد چرا که بعد از دیجیتالی شدن فیلمبرداری سطح کیفی و کمی فیلم‌های ایرانی پایین آمده و دیگر شاهد کارهای برجسته‌ای از فیلمبرداران نیستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.