دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان به رئیس رسانه ملی؛

از مدیران واپسگرا چه خیری دیدید که بر حفظ‌شان مصرّید؟!

عبدالعلی علی عسگری

سینماپرس: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران (آرمان) طی نامه‌ سرگشاده‌ای به علی‌عسگری، نقدها و مطالبات خود را بیان کردند.

به گزارش سینماپرس، ‌ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران (آرمان)، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی‌عسگری، رییس سازمان صداوسیما، بخش‌هایی از نقدهای خود به وضع موجود رسانه ملی را بیان کردند و او را به حضور در دانشگاه و پاسخ به مطالبات دانشجویان دعوت کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس علی عسگری، ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی

سلام علیکم

«از حدود ۲۲۰ نفر نیرویی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شدند،   ۲۰۰ نفر از آنها بازنشسته شده و تنها ۲۰ نفر باقی ماندند که به آنها احتیاج داشتیم و بعد از ۲۲ بهمن به تدریج این تعداد هم بازنشسته خواهند شد.»
جملات فوق، بخشی از صحبت‌های حضرتعالی در جلسه با اعضای تشکل‌های دانشجویی است؛ جلسه‌ای که در ۱۶ آذر سال گذشته برگزار شد و ما را به تحقق اصلاحات اساسی در رسانه ملی امیدوار کرد. حالا اما قریب به ۱۰ ماه از آن ۲۲ بهمنی که قولش را داده بودید گذشته و متاسفانه آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

مهمترین و اثرگذار ترین ارکان رسانه ملی را می‌توان معاونت سیما، معاونت سیاسی و اداره کل بازرگانی دانست و بی‌تعارف اصلاح رسانه ملی بسته به اصلاح این سه رکن اساسی صداوسیماست. با وجود این درجه از اهمیت، متاسفانه هنوز ریاست این سه بخش در انحصار مدیران بازنشسته و واپسگرا قرار دارد و بدتر اینکه عزمی هم برای پایان دادن به این مدیریت منفعل از سوی شخص شما دیده نمی‌شود. سوال این است که به راستی این مدیران همیشگی رسانه ملی چه دست‌آورد شاخص و قابل ملاحظه‌ای را به ارمغان آورده‌اند که اینقدر بر باقی ماندن‌شان در مسند مدیریت اصرار می‌کنید!؟

می‌توان از مصادیق این مدیریت ورشکسته و منفعل نمونه‌های زیادی را ذکر کرد؛ از اداره کل بازرگانی صداوسیما که در آن رسماً سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی در برابر اسکناس اسپانسرها لگدمال می‌شود تا معاونت سیاسی که با مواضع منفعلانه خود در بزنگاه‌های جنگ رسانه‌ای، قافیه را باخته و خبر مسرت‌بخشی را به اردوگاه دشمن مخابره کرده است. هجوم مردم به منابع خبری ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی را می¬توان از نتایج همین نگاه پوسیده و منفعل آقایان مجید آخوندی (معاون سیاسی صداوسیما) و سید مهرداد سید مهدی (رییس خبرگزاری صداوسیما) دانست. مع‌الاسف از این دست ناکارآمدی‌ها سخن بسیار می‌توان گفت اما در این مجال اندک فقط به یکی از این موارد متعدد می‌پردازیم.

جناب علی‌عسگری! همانطور که مستحضرید، معاونت سیمای جمهوری اسلامی قریب به ۱۰ سال در مقاطع مختلف تحت مدیریت آقای «مرتضی میرباقری» بوده است؛ مدیری که سال‌هاست تقریباً در هیچ جمع نخبگانی پاسخگوی عملکردش نبوده که اگر می‌بود هرگز این توهم به وجود نمی‌آمد که صداوسیما بدون ایشان دچار بحران می‌شود! واقعیت این است که متاسفانه مدیرانی از جنس آقای میرباقری با سوءمدیریت‌های متعدد، تا به امروز صداوسیما را از تجربه‌ی هیچ بحرانی بی‌بهره نکرده‌اند؛ از بحران ریزش مخاطب گرفته تا بحران حاکمیت سلبریتی‌ها و حالا هم که بحران هجوم فیلم‌ و سریال‌های سادیستی!

طنز تلخ ماجرا اما آنجاست که پاییز ۹۷ تعدادی از همین مدیران بازنشسته و ناکارآمد از جمله جناب میرباقری، با کارنامه‌ای کم فروغ به واسطه سؤمدیریت ها، ناباورانه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثناء شدند با این توجیه که رفتن مدیران باسابقه، صداوسیما را دچار بحران می‌کند! حالا یک سال از آن روزها گذشته و سوال این است که بود و نبود آقای میرباقری و امثال ایشان چه تاثیری بر عملکرد صداوسیما در یک سال اخیر داشته که اینچنین آینده صداوسیما به وجود ایشان گره زده می‌شود؟ اصلا آقای میرباقری در مدیریت ۱۰ ساله‌شان بر سیمای جمهوری اسلامی چه کارنامه دست نایافتنی را از خود به جا گذاشته اند که مدیران جوان دیگر از رقم زدن آن ناتوان بوده‌اند؟

جناب آقای علی عسگری! دو احتمال بیشتر وجود ندارد؛ یا شخص حضرتعالی تعمداً و بر خلاف وعده‌ای که ۱۶ آذر سال گذشته دادید، در حفظ مدیران بازنشسته و ناکارآمد مصرّید که در این صورت مِن بعد شما را هم بایستی به عنوان بخشی از مدافعان وضع موجود در رسانه ملی تحلیل کرد و باید از منافع احتمالی‌تان در حفظ وضع موجود پرسید. احتمال دیگر اما این است که فشارهای بیرونی مانع شما در اعمال تغییرات می‌شود که در این صورت از شما می‌خواهیم شجاعانه وجود این فشارها را رسانه‌ای کنید تا بر همگان عیان شود که چه کسانی از حفظ وضع موجود در صداوسیما منفعت می‌برند و بهشت‌شان مدیریت ناکارآمد بازنشسته‌هاست!

در انتها و برای چندمین بار در دو ماه اخیر از جنانبعالی دعوت می‌شود تا برخلاف سال گذشته، این بار در صحن دانشگاه و در میان دانشجویان حاضر شده و پاسخگوی مطالبات صریح و تخصصی ایشان باشید.

و من الله توفیق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.