دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶

ندامت یا نبود منفعت؛

انتقاد برخی هنرمندان به بیانیه منتسب به برخی سلبریتی ها

سلبریتی های پشیمان

سینماپرس: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با حذف پست اینستاگرامی بیانیه صدای آبان ۹۸ مطلب جدیدی را نوشت.

به گزارش سینماپرس، برخی هنرمندان کشور به امضای بیانیه سلبریتی‌ها در صدای آبان ۹۸ واکنش نشان دادند و آن را نقد کردند.

«پرستو گلستانی» نیز به جمع منتقدین بیانیه صدای آبان ۹۸ پیوست و آن را نماشی از رفتار دوگانه برخی از سلبریتی‌ها خواند.

این بازیگر سینما و تلویزون که دیروز در صفحه خود پست بیانیه صدای آبان ۹۸ را امضا کرده بود بعد از ساعاتی آن را پاک کرد. بعد از آن برخی از طرفداران و علاقه‌مندان او از علت پاک کردن این پست اینستاگرامی سؤال کردند که در نهایت او در پست دیگری علت پاک کردن این پست را اینگونه توضیح داد:

«قابل توجه دوستان که گفتند پستت رو چرا پاک کردی. و دیگر باید بگم به نظرم این کار نوعی موج سواری است.
مرتکب اشتباه شدم اما هیچ‌وقت موج‌سواری نکردم.
همین»

او در متن تصویر خود به‌طور تلویحی هنرمندانی که در پروژه‌های پولشویی و مشکوک شرکت می‌کنند،  در نشریه‌های اصلاحاتچی مطلب می‌نویسند و همزمان در پروژه‌های حکومتی بازی و در ضمن با امضای این بیانیه به حکومت اعتراض می‌کنند را نقد کرده است.

سینمای ایران، سینما، بازیگران سینما و تلویزیون ایران، قیمت بنزین،

یغما گلرویی: با این بیانیه‌ها گَندِ گذشته را می‌پوشانند/ زمانی که بازار روحانی‌پرستی داغ بود بایکوت شدم

یغما گلرویی: با این بیانیه‌ها گَندِ گذشته را می‌پوشانند/ زمانی که بازار روحانی‌پرستی داغ بود بایکوت شدم

«یغما گلرویی» نیز در متنی این بیانیه را محکوم  و از امضاکنندگان آن انتقاد کرد.

گلرویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌

«چند سالی‌ است با خود عهد کرده‌ام پای هیچ بیانیه و نامه سرگشاده‌ای امضا نگذارم، به این خاطر که آموخته‌ام رفتار سیاسی اغلب اهل فرهنگ و هنر این سرزمین از سرِ منفعت‌طلبی‌ است و اکثریت در جوامعی مثل جامعه ما اشتباه می‌کند، یا بهتر است بنویسم ساده به اشتباه می‌افتد.

از تکرارِ "تَکرار می‌کنم"های آن زبان به کامِ عافیت کشیده‌ امروز، تا "تا هزار و چهارصد با روحانی" و از نیمه‌راه برنگشتگان راه غلط که بسیاری هوادارانشان را پای صندوق رأی بردند و حالا زیر فشار مخاطب می‌کوشند با انتشار هم‌آهنگ یک متن شعاری فاقد مخاطب که پیدا نیست به چه‌کسی و با توقع چه‌پاسخی نوشته شده گندِ آن را بپوشانند و بعید نیست مدتی بعد مثل پست‌های انتخابات دلیت کنند و یک اسکرین شات از اقدام متهورانه اجتماعی‌شان برای خود نگه دارند غافل از این‌که روزگار اسکرین شات‌های خودش را می‌گیرد و عام اگر فراموشکار باشد، باز عده‌ای از خاطر نمی‌برند.

وقتی چند سال پیش که بازار سیاسی‌کاری و روحانی‌پرستی داغ بود به آن واکنش نشان دادم از طرف بسیاری از اهل هنر بنفش‌پوش مورد ناسزا قرار گرفتم و بایکوت شدم، همان‌ها که تا دیروز رفیق می‌نمودند به دشمن بدل شدند. حالا که رییس جمهور منتخبشان فرمایش کرده تا صبح گران شدن بنزین از آن خبر نداشته واکنشی نشان نمی‌دهند چون نمی‌توانند پست‌های انتخاباتی خود را توجیه کنند، اگر بگویند "کاندیدای اصلحمان را نمی‌شناختیم" مخاطب می‌پرسد "پس چرا ما را به رأی تشویق می‌کردید؟ "، اگر بگویند "رییس جمهور کاره‌ای نیست" باز مخاطبِ به‌هوایشان رأی‌داده یقه‌شان را می‌گیرد، پس همان بِه که یک متن جانگدازِ در باب این‌که "فریادهای درگلومانده در تاریخ ماندگار می‌شوند" منتشر کنند و بروند پی همان عکس سلفی با همبرگر و دورهمی با ناناز و جی‌جی...

نه دوستان عزیز! تاریخ و تاریخ‌نویسانش کثیفتر از آن است که این چیزها را ماندگار کند، و اصلاً این ماندگاری چه‌دردی از کسی دوا می‌کند؟ من موافق آتش زدن بانک‌ها و تخریب اموال عمومی نیستم و باور دارم نوجوانان بی‌گناهانی در این اتفاقات جان خود را از دست داده‌اند که نه قصد و نه توان اعمال خشونت‌آمیز را داشته‌اند. گوش کسی هم بدهکار این "به‌کدامین گناه‌ها" نیست. فهمیدن و فهماندن همین کمترین کاری است که می‌توانیم انجام داد البته اگر پیکس‌پارتی‌ها و اکران فلان تیاتر و فیلم مجالی بدهد. اینها را نوشتم تا جواب دوستانی که مرا به امضای آن نامه دعوت می‌کنند را داده باشم و بگویم اینجا کسی‌ است که می‌ترسد و می‌لرزد و می‌داند ما همه با هم نیستیم».

سینما، موسیقی، قیمت بنزین، حسن روحانی،

به گزارش تسنیم، با اتفاقی که برای صفحه شخصی «کارن همایونفر» رخ داد، احتمالاً این پست اینستاگرامی «یغما گلرویی» نیز حذف خواهد شد، باید منتظر ماند و دید.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.