چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

امین زندگانی:

وزیر از روی فالوور سلبریتی‌ها افطاری دعوت کرد

امین زندگانی در  مراسم اکران خصوصی فیلم «آزادراه» به کارگردانی عباس رافعی

سینماپرس: امین زندگانی گفت: قانونی که برای هنرمندان در همین مملکت تصویب شده، هر بار بازیچه‌ای برای گرفتن رای می‌شود، بهتر است که اصلا نباشد و کسی هم به کسی بدهی ندارد.

به گزارش سینماپرس، «امین زندگانی» در رابطه با بحث معافیت مالیاتی هنرمندان، به فارس گفت: درباره بحث مالیات از هنرمندان، در گذشته فقط بازیگران و کارگردانان از پرداخت مالیات معاف بودند و مابقی پرداخت می‌کردند که بعدا دفاتر فرهنگی و غیره نیز به این ماجرا اضافه شدند. در قانون هم آمده است که به مشاغلی که با ابزاری که ارزش افزوده به آنها تعلق نمی‌گیرد، مالیات تعلق نمی‌گیرد. حالا این ابزار در طی چند دوره انتخابات ریاست جمهوری به دست کسانی افتاده که از آنها بهره برداری سیاسی می‌کنند و ماجراهایی که همه ظاهر قضیه است.

وی ادامه داد: این قانون الان هم ابزاری شده که آقای روحانی از آن در مقابل هنرمندان و مردمی که نسبت به او انتقاد دارند، استفاده کند. آقای روحانی ثابت کرده‌اند که فرد بسیار طنازی هستند و شب می‌خوابند و صبح بلند می‌شوند و می‌بینند که قیمت بنزین بالا رفته است و فکر می‌کنم که ایشان بعدا می‌توانند استندآپ کمدین خوبی بشوند.

بازیگر نقش مسلم در سریال مختارنامه اظهارداشت: ایشان به نظر من شاید می‌خواهند از این قضیه سوءاستفاده کنند وگرنه انقدر هستند جاهایی که موظفند و باید و می‌توانند مالیات پرداخت کنند که اصلا دیگر نیازی به پرداخت مالیات هنرمندان نمی‌شود و این مالیات تاثیر آنچنانی بر بودجه کشور ندارد. دولت باید خودش خرج خودش را کم کند. قرار بود که خصوصی‌سازی اتفاق بیافتد و بیرون سپاری شود ولی در کل مسئولیت داده شده که خودتان بروید مملکت را بگردانید و خودتان با مشکلات اقتصادی مواجه شوید و شهر خودتان را درست کنید ولی در هر صورت ما بودجه ها را از شما می‌گیریم و کاری هم نمی‌کنیم! دیگر فضایی شده که آدم افتخار نمی‌کند بگوید من در این مملکت کار فرهنگی و هنری می‌کنم.  

زندگانی با بیان اینکه دیگر برای ما فرقی نمی‌کند که مالیات بگیرند و یا نگیرند چون در جای درست خود خرج نمی‌شود، تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که مسائل برای مسئولان کم اهمیت شده است. وقتی یک وزیر مملکت برای دعوت از هنرمندان برای مهمانی افطاری از تعداد فالوورهای سلبریتی‌ها استفاده می‌کند، برداشتشان هم از درآمد هنرمندان هم بیشتر از این نخواهد بود.  

وی درباره اینکه در قشر هنرمندان افراد کمی وجود دارند که درآمد بالایی را به خود اختصاص داده‌اند نیز توضیح داد: در هر صنفی مثل فوتبالیست‌ها و هنرمندان و ... چند نفر هم هستند که در رأس هرم قرار دارند و از شهرت و درآمد بیشتری هم برخوردار هستند و حالا بخواهیم این افراد را پیراهن عثمان کنیم و بگوییم درآمد این افراد زیاد است و باید از آنها هم مالیات بگیریم حرف اشتباهی است. چون حضور این افراد منجر به گردش اقتصادی می‌شود و طیف گسترده‌ای از افراد ارتزاق می‌کنند.  

وی افزود: هرچند که ما بنزین را با قیمت جهانی باید بخریم ولی کسی نیست که بگوید ارزش ماشین‌های ما به اندازه ماشین‌های گران قیمت آنها نیست، دستمزد حتی همین بازیگران سوپراستار و خوانندگان هم زیاد به حساب نمی‌آید. وقتی ما درآمد این استارها را تقسیم بر ماه کنیم و ببینیم که در کل چه میزان سودی به چرخه فرهنگی کشور وارد کرده، می‌بینیم که اصلا رقم زیادی نیست. اما همین ما در کشورمان مدیران ارشدی می‌بینیم که خلاف قانون چندین شغل دارند که تنها مصرف کننده هستند و هیچ سود دهی هم ندارند.  

وی افزود: به نظر من باید همه چیزمان به همه چیزمان بیاید وقتی رئیس جمهور از قیمت بنزین خبر ندارد قاعدتا قانونی هم که برای هنرمندان در همین مملکت تصویب شده، هر بار بازیچه‌ای برای گرفتن رای می‌شود، بهتر است که اصلا نباشد و کسی هم به کسی بدهی ندارد. ما هنرمندان هم مالیاتمان را پرداخت می‌کنیم کما اینکه خود بنده چندسالی است که مالیات پرداخت نمی‌کنم و قبلا هربار قراردادی امضاء می‌کردیم، ۵ درصد از رقم دستمزد ما را تهیه‌کننده به عنوان مالیات کم می‌کرد و خود تهیه کننده با نهادهای نظارتی برای پرداخت مالیات طرف بود. بعد از آن گفتند نه همه بروند و پرونده مالیاتی تشکیل بدهند، ما هم گفتیم چشم و تشکیل دادیم، بعدا گفتند معافید ما هم گفتیم دست شما درد نکند، حالا دوباره هم بگویند پرداخت کنید باز هم می‌گوییم دست شما درد نکند.  

وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین منجر به سوءاستفاده‌های سیاسی شده است، گفت: علی رغم اینکه خود من حمایتم از هیچ کاندیدایی را اعلام نکردم، اما ماجرای حمایت هنرمندان از آقای رئیس جمهور و بحث ۱۴۰۰ منجر به افتراق شده است. اما واقعیت این است که هنرمندان ما بر اساس وعده و وعیدها اعلام حمایت کردند و کسی بر اساس شخصیت رأی نداده است. اما متاسفانه ما ارگانی را نداریم که روی اجرایی شدن یا نشدن وعده و وعیدها نظارت کند.

این بازیگر در پایان گفت: اما در نهایت همه این موضوعات و یا مباحثی مانند گرانی بنزین دلیل نمی‌شود که مردم ایران با هم یکدل و متحد و یکپارچه نباشند. ما برای نگهداری این مرز و بوم خون‌ها داده‌ایم و الان هم برای پیشرفت کشورمان شانه به شانه هم می‌ایستیم و تلاش می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.