یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

به کارگردانی یورگوس لانتیموس؛

«سوگلی» برگزیده جشنواره فیلم اروپا شد

فیلم سینمایی سوگلی

سینماپرس: فیلم سینمایی سوگولی در بخش‌های مهم جشنواره فیلم اروپا موفق به دریافت جایزه شد و پولانسکی دست خالی این مراسم را ترک کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «سوگلی» به کارگردانی یورگوس لانتیموس با بردن جوایزی از جمله بهترین فیلم، بهترین کمدی و بهترین بازیگر زن برای اولیویا کلمن (که پیش از این هم جایزه آکادمی اسکار را برای نقش آفرینی دریافت کرده بود) توانست برنده بزرگ سی و دومین جشنوراه فیلم اروپا شود.

این فیلم که در ۱۰ بخش اسکار نامزد شده بود، از نظر تعداد نامزدی در جشنواره فیلم اروپا جلوتر از فیلم‌هایی مانند درد و افتخار به کارگردانی پدرو آلمودوار، خائن به کارگردانی مارکو بلوکیو و یک افسر و یک جاسوس رومن پولانسکی قرار گرفت.

فیلم کمدی تراژدی لانتیموس، چهار جایزه دیگر در بخش‌های بهترین تصویر برداری، تدوین، طراحی لباس و گریم چهره و مو را دریافت کرد.

«درد و افتخار» با نقش آفرینی آتونیو باندراس جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را دریافت کرد. او پیش از این نیز جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره فیلم کن دریافت کرده بود. لاج بی با درام «بی نوایان» که جایزه هیئت داوران کن را دریافت کرده بود و نماینده فرانسه در اسکار است، جایزه بهترین اکتشاف اروپایی را دریافت کرد.

در این بین نیز سلین سیاما با فیلم «تصویر یک زن در آتش» در بخش بهترین نویسنده برگزیده شد که در جشنواره کن نیز موفق به دریافت همین جایزه شده بود.

پاول پاولیکفسکی که با فیلم «جنگ سرد» روایتگر سال دهه ۱۹۵۰، توانسته بود سال گذشته جایزه بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه را در این مراسم را دریافت کند، امسال نیز توانست به جایزه منتخب مردم در جوایز فیلم اروپا را دست یابد.

فیلم سینمایی «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی پولانسکی در ۴ بخش از این جشنواره نامزد شده بود، اما دست خالی این رویداد را ترک کرد. جوایز فیلم اروپا پس از آنکه رومن پولانسکی را چند روز بعد از اتهام تعرضی که به وی زده شده بود به عنوان نامزد اعلام کرد توسط فعالان حقوق مورد انتقاد و زیر فشار قرار گرفت.

این فعالان با اعتراض‌های خود خواستار لغو نامزدی‌هایی شده بودند که این جوایز برای رومن پولانسکی در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.