یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

اهالی هنر به تحریم کنندگان تلویزیون چه پاسخی دادند؟

امیرحسین شریفی

سینماپرس: این روزها که مردم و منتقدان نسبت به معافیت مالیاتی هنرمندان گلایه دارند، برخی از اهالی فرهنگ و هنر دست پیش را گرفتند که پس نیفتند.

به گزارش سینماپرس، چند روز است موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان در صدر اخبار قرار گرفته و منجر به اظهارنظرهای گوناگونی از سوی موافقان و مخالفان شده است. در این میان چند هنرمند (شیلا خداداد، نیوشا ضیغمی و احسان کرمی) تلویزیون را تحریم کردند؛ در صورتی که با مرور سابقه هنری آنها متوجه خواهیم شد که همین افراد از تلویزیون به شهرت رسیدند.

شیلاد خداداد اولین نفری بود که موضع خود را اعلام کرد؛ کسی که اگر به خاطر بیاورد با سریال «مسافری از هند» میان مردم شناخته شد و تلویزیون پلی برای تسریع پیشرفت او محسوب می‌شود. البته دیگر افراد چون نیوشا ضیغمی و احسان کرمی هم به همین صورت بین مردم معروف شدند و حالا که مردم نسبت به ماجرای معافیت مالیات آنها اعتراض کرده‌اند، این گونه پاسخ آنها را می‌دهند.

شریفی: هنرپیشه‌هایی که از تلویزیون شناخته شدند، باید قدر شناس باشند

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون به خبرنگاران جوان، پیرامون تحریم تلویزیون توسط برخی از بازیگران گفت:کسانی که این صحبت‌ها را انجام دادند و تلویزیون را تحریم کردند، بیش از ۱۰ سال است که در تلویزیون دیده نشده اند!

وی ادامه داد: برخی از آن‌ها برای اینکه دیده شوند، در فضای مجازی این موضوعات را مطرح می‌کنند. مقصر کسانی هستند که در برنامه‌های مناسبتی از این بازیگران به عنوان مهمان دعوت می‌کنند و به آن‌ها هدیه می‌دهند.

تهیه‌کننده سریال «روزهای بی‌قراری» اظهار کرد: ما بازیگران خوبی داریم که بسیار توانمند و باسواد هستند؛ اما در مناسبت‌ها از آن‌ها دعوت نمی‌شود. به نظرم تلویزیون باید با اعمال اصلاحات از برنامه‌سازان بخواهد در این مراسم از بازیگران فعال در سریال‌ها دعوت کنند.

شریفی تصریح کرد: به نظرم اکثر هنرپیشه‌هایی که مطرح شده اند، از خود تلویزیون شناخته شدند و باید قدرشناس باشند. امیدوارم که صداوسیما خودش راهی را پیش بگیرد؛ بحث جوانگرایی را مطرح کند و ما شاهد نسل جدید بازیگران متعهد و بدون حاشیه در رسانه ملی باشیم.

مولایی: بازیگرانی صحبت از تحریم تلویزیون کرده اند که خیلی در این حوزه فعال نبوده اند!

مجید مولایی تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» هم به خبرنگاران جوان، گفت: بازیگرانی که صحبت از تحریم تلویزیون کرده اند، خیلی در این حوزه فعال نبوده اند. شرایط این روزهای حوزه هنر و به خصوص سریال سازی بسیار متفاوت است. ما کارهایی را در شبکه نمایش خانگی می‌بینیم که استاندارد لازم را ندارند و برخی از این بازیگران در این کارها حضور پیدا می‌کنند که بیشتر انگیزه‌های مالی باعث حضور آنان شده است.

مولایی عنوان کرد: جدا از این بحث‌ها باید درباره دستمزدها و پول‌هایی که در شبکه نمایش خانگی رد و بدل می‌شود هم صحبت کنیم؛ چرا که در این فضا هزینه‌هایی می‌شود که بازگشت مالی ندارد ولی همچنان این تولیدات ادامه می‌یابد. گاه دستمزدهایی که بعضی از بازیگران در این سریال‌ها دریافت می‌کنند، مبالغی است که تلویزیون نه می‌تواند و نه می‌خواهد که به آنها پرداخت کند.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون هم درباره این موضوع گفت: بازیگرانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند، باید به جایی که ابتدا با آن دیده و مطرح شده اند، احترام بگذارند. تلویزیون مردمی‌ترین رسانه‌ است و دور از جوانمردی است که آن را تحریم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.