دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

حمید حسام :

تشویق شهید همدانی مرا نویسنده کرد

حمید حسام در چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۵

سینماپرس: مراسم رونمایی از کتاب «درجست‌وجوی مهتاب» نوشته حسین قرایی با موضوع زندگی ادیبانه حمید حسام با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی ادبیات انقلاب اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم حسین قرایی نویسنده کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» گفت: ما هنرمند عصر انقلاب را معرفی نکرده‌ایم؛ گاهی اوقات بچه‌ حزب‌اللهی‌ها کتاب می‌نویسند و آنها را به بی‌سوادی محکوم می‌کنند. ما هنرمندان انقلاب را روی دست نگرفته‌ایم؛ باید هرکدام از هنرمندان انقلاب را سر دست بگیریم و درباره آن‌ها در ۱۰ ژانر و گونه مختلف هنری تولید محتوا داشته باشیم.

این نویسنده درخصوص حمید حسام و علاقه او به شهدا گفت: من تا زنده‌ام از حسام‌ها می‌نویسم چون حسام از شهدا نوشته است. حسام هنرمند عصر انقلاب اسلامی است که در ادامه باید کتاب‌های زیادی از او نوشت.
حمید حسام نیز در این مراسم به‌اشاره به تشویق‌های شهید همدانی گفت: این قالب و روشی که ما در نوشتن کتاب‌های دفاع مقدس پیش گرفته‌ایم در دو دهه پیش یک قالب ناشناخته‌ بود. بعد از سال‌های دفاع مقدس که لباس معلمی پوشیدیم دغدغه نوشتن داشتم؛ البته در فضای جبهه چیزهایی از خاطرات روزانه را می‌نوشتم اما در دهه ۱۳۷۰ با تشویق شهید همدانی اولین کتاب را نوشتم.
وی افزود: شهید همدانی پیشنهاد دادند که حضرت آقا روی رمان تأکید دارند. داستانی را شهید همدانی گفتند که کتاب «راز نگین سرخ» را نوشتم. این کتاب به دست محمدرضا سرشار و امیرحسین فردی رسیده بود و آنها در جلسه‌ای به قدری من را تشویق کردند که موجب ادامه فعالیت من شد.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.