چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

به کارگردانی شهریار بحرانی؛

«آفتاب نیمه شب» از نیمه گذشت

فیلم سینمایی آفتاب در شب

سینماپرس: فیلمبرداری «آفتاب نیمه شب» به کارگردانی شهریار بحرانی در حالی به نیمه رسید که برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «آفتاب نیمه شب» به کارگردانی شهریار بحرانی برای نمایش در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

تولید این پروژه از آبان ماه ۹۸ در سکوت خبری با مدیریت فیلمبرداری تورج منصوری آغاز و بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده است. فیلم توسط ۳ فیلمبردار دوران دفاع مقدس؛ سعید صادقی، مصطفی دالایی و مرتضی اکبری و با سه دوربین فیلمبرداری می شود. «آفتاب نیمه شب» نخستین همکاری بحرانی و منصوری است. همچنین عبدالحمید قدیریان به عنوان مدیر هنری شهریار بحرانی را در ساخت این فیلم یاری می کند.

بحرانی در جدید ترین فیلم سینمایی خود از فضای بازیگران حرفه ای فاصله گرفته و با دعوت گروهی از بازیگران تئاتر و عده ای جوان تازه نفس، شیوه متفاوتی را در پیش گرفته است. بخش هایی از فیلم  در سوریه می گذرد که به اقتضای داستان، گروهی از بازیگران عرب زبان نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.

شهریار بحرانی پس از ۲ دهه با این فیلم، به فضا و حال و هوای سینمای دفاع مقدس بازگشته است. وی این بار با روایت برهه ای حساس و استراتژیک از تاریخ معاصر به موضوع مقاومت اسلامی پرداخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.

فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است:
تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری:  عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، بازیگردان: محمد حاتمی ، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا،  ناظر کیفی: محمدعلی شجاعی فرد، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، جلوه‌های ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی:  مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، روابط عمومی: سمانه احمدی.
به زودی و متعاقبا اسامی گروه بازیگران و سایر عوامل این پروژه  منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.