شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

کامبیز دیرباز مطرح کرد:

بعد از حدود ۱۵ سال نقش منفی بازی کردم

کامبیز دیرباز

سینماپرس: کامبیز دیرباز پیرامون همکاری با حامد عنقا و بهرنگ توفیقی در سریال آقازاده عنوان کرد: من چند کار را با بهرنگ توفیقی داشتم و قلم حامد عنقا را دوست دارم، کار جدید را به من پیشنهاد کردند.

به گزارش سینماپرس، در این سال‌ها شاهد اتفاقات خاصی در حوزه اتومبیل رانی بودیم. ما در حوزه رانندگی همیشه با ضعف‌هایی مواجه هستیم که یکی از آن‌ها رعایت نکردن مقررات است که متاسفانه آمار تکان دهنده را  در حوادث رانندگی شاهد بودیم. بر این اساس وضعیت حوادث جاده‌ای کشور باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ما را بحرانی اعلام کند. موضوعی که نشان می‌دهد ایمنی با توسعه‌یافتگی رابطه‌ای مستقیم دارد.

 رسانه ملی هم همیشه به دنبال اطلاع رسانی و برنامه سازی برای کاهش اتفاقات تلخ بوده است. به تازگی شبکه نسیم   برنامه «دست فرمون» را در قالب یک مسابقه هیجان انگیز اتومبیل رانی  برای مخاطبان تدارک دیده است. این برنامه بعد از چهار سال که طرح آن تصویب شد برای تولید آماده شده است.

عوامل برای شروع مسابقه فراخوانی اعلام کردند و از علاقمندان خواستند در این برنامه شرکت کنند، آنها به دنبال افرادی هستند که مهارت رانندگی داشته باشند زمانی که برنامه پخش شد و پیست ۱۱ هزار متری مسابقه را دیدیم، حس کردیم که همان افراد می توانند در برنامه باشند چراکه ما این سال ها با   پدیده ای مواجه هستیم  که جوانان هیجان خود را در خیابان ها تخلیه می کنند. درصورتی که این موضوع  علاوه بر نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی، عامل برهم زننده آرامش و امنیت روانی و روحی همشهریان نیز محسوب می شود. حالا رسانه ملی با ساخت برنامه «دست فرمون» نشان می دهد که جوانان می توانند مهارت خودشان را در این مسابقه محک بزنند.

برنامه «دست فرمون» نخستین مسابقه بزرگ تلویزیونی برای ایجاد رقابت مهیج میان علاقه مندان به رانندگی است. این برنامه هیچ محدودیتی برای علاقه مندان به رانندگی ندارد و زنان و مردان با هر خودرویی می‌توانند در پیست اختصاصی این برنامه با یکدیگر رقابت کنند تنها شرط حضور در برنامه، داشتن گواهینامه است. برای انتخاب مجری این برنامه گروه برنامه ساز به سراغ کامبیز دیرباز رفته است، همه از علاقه دیرباز به رانندگی می دانند شاید دلیل اصلی انتخاب همین موضوع باشد. راهی پشت صحنه این مسابقه شدیم تا با عوامل صحبت کنیم.

کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون حضور در برنامه دست فرمون گفت: اگر من یک نقش پلیس بازی کنم شنبه تا پنجشنبه پخش شود آیا شما سوال می‌کنید چرا نقش پلیس بازی می‌کنم، حالا فرض کنید سریالی است به نام «دست فرمون» که نقش من به عنوان  مجری است، اشکالی دارد؟

من دارم نقش مجری را بازی می‌کنم، زمانی که من را به چالش می‌کشید که به من بگویید کار من ضعیف است کسی که پیانو می‌زند نمی‌توانید بگویید چرا ویولن می‌زنید، می‌گوید من همه سازها را می‌زنم، اما ساز تخصصی من پیانو است.

وی ادامه داد: قطعا اولین پیشنهاد اجرا برای من نبود، من پیشنهاد «دست فرمون» را قبول کردم چرا که علاقه دارم و من حدود ۲۵ سال است که رانندگی میکنم. از طرفی من خودم بیشتر موتور سواری می‌کنم.

وی عنوان کرد: من یک میزبان هستم اما در برخی  از بخش‌های برنامه بیشتر از خود شرکت‌کنندگان هیجان دارم.

وی پیرامون فرهنگ سازی و اینکه ما به اصطلاح به این افراد می گوییم دور دور می کنند، در صورتی که باید مهارت آن را ببینند، عنوان کرد: سیاست برنامه این است که اتفاقاتی را که در خیابان‌ها هرز می‌رود را تحت کنترل دربیاورد و در پیست اتومبیلرانی «دست فرمون» این اتفاقات برای او رخ بدهد تا هیجان خود را اینجا تخلیه کند و در فازهای بعدی سرعت خود را اینجا محک بزند. در خلال این مسابقه با مسائل فرهنگ‌سازی نیز توجه می‌کنیم.

وی با اشاره به تاثیر این برنامه بیان کرد: اولین تأثیر را در خودم دیدم اینکه دیگر بدون کمربند رانندگی نمی‌کنم یا با تلفن صحبت نمی‌کنم و تلاش می‌کنم اگر حرفی را در برنامه می‌زنم اول خودم اجرا کنم چراکه اگر چند نوجوان برنامه را می‌بیند و رانندگی من را دیدند بگویند خودش هم رعایت می‌کند و دروغ نمی‌گوید.

حامد عنقا ملودرام نویسی را می داند

دیرباز پیرامون همکاری با حامد عنقا و بهرنگ توفیقی در سریال آقازاده عنوان کرد: من چند کار را با بهرنگ توفیقی داشتم و قلم حامد عنقا را دوست دارم، ملودرام نویسی را می‌داند و با عبور از خطر قرمزها و تیم قوی که دارد مطمئن هستم کار خوبی می‌شود، کار جدید را به من پیشنهاد کردند و بعد از حدود۱۵ سال نقش منفی بازی کردم البته من نقش من آقازاده نیست، اما بسیار متفاوت است.

وی درباره ادامه حضورخود در برنامه «دست فرمون» عنوان کرد: اگر از من بخواهند من کار می‌کنم، در این مدت بازخورد منفی کم دیدم، شاهین جمشیدی برای من پیغام گذاشت و گفت من خیلی مخالف حضور بازیگران برای اجرا بودم، اما برنامه «دست فرمون» را دیدم به من چسبید و من هم از او تشکر کردم. البته قرار است برنامه‌هایی با حضور مجریانی همچون علی ضیا و احسان علیخانی و دوستان دیگر داشته باشیم، برای من یک چالش است که یک مجری حرفه‌ای مهمان من شده است.

بازیگر سریال زیر پای مادر پیرامون تجربه پیست توضیح داد: پیست «دست فرمون» را تجربه نکردم، قرار است یک برنامه ویژه داشته باشیم من و ۳ تا از همکاران حضور پیدا کنیم و شاید این برنامه را نوروز داشته باشیم.

وی با اشاره به رعایت مقررات رانندگی اظهار کرد:می‌توانم بگویم راننده کم تصادفی هستم از سال ۷۲ تا ۹۸ حدود ۲۶ سال شاید ۲ تصادف داشته‌ام با موتور که اصلا تصادف نداشتم، چون اگر با موتور تصادف می‌کردم قطعا اینجا نبودم بیشتر با موتور رانندگی می‌کنم شاید وسیله راحت‌تری است و هیجان بیشتری دارد، اما امنیت کمتری دارد و دو سر بازنده است.

محمودی تهیه کننده برنامه «دست فرمون» گفت: دست فرمون را چهار سال پیش بهنام صفاریان پور در قالب یک مسابقه‌ای در حوزه اتومبیلرانی طراحی کرد، روی طرح کار کردیم و آن را به شبکه نسیم ارائه دادیم. با توجه به ترافیک برنامه‌های شبکه نسیم اجرایی نشد تا اینکه در سال ۹۷ از ما خواستند روی آن کار کنیم.

تهیه کننده ساعت ۲۵ عنوان کرد: از سال ۹۸ پیش تولید آغاز شد، لوکیشن ویژگی‌های خاص خود را داشت و باید به دور از محل مسکونی باشد و ما این محل را انتخاب کردیم. با توجه به اینکه در اینجا یک باند فرودگاه وجود داشت ما طراحی خود را برای پیست قرار دادیم و تابستان امسال ساخت دکور آغاز شد و از مهرماه ضبط برنامه را شروع کردیم.

این تهیه کننده پیرامون دکور اظهار کرد: دکور ۱۴۰۰ متر است و پیست اتومبیلرانی حدود ۱۱ هزار متر طراحی شده است. البته یک پیست اختصاصی ساخته شد که این پیست، استانداردهای کامل را از لحاظ اتومبیل رانی و تلویزیونی دارد.

وی افزود: بیشتر به دنبال پیستی بودیم که مسابقه تلویزیونی در آن برگزار شود چراکه این برنامه اول یک برنامه تلویزیونی است و جانمایی دوربین و مخاطبی که برنامه را در خانه‌های خود می‌بینند در نظر گرفتیم، مخاطب تلویزیون برای ما مهم بود تا این هیجان را ببیند.

وی پیرامون فرهنگسازی در حوزه رانندگی بیان کرد: از آنجایی که تلویزیون جزئی از خانواده مردم است ماشین هم همینطور است چرا که مانند یکی از اعضای خانواده می‌ماند و مردم به آن رسیدگی می‌کنند. در بعضی از افراد این موضوع بیشتر اهمیت دارد. به آن‌ها به اصطلاح ماشین باز می‌گویند و همه چیز آن‌ها در یک ماشین خلاصه می‌شود.

وی افزود: خوب یا بد بودن آن را نمی‌توانیم و تاکنون به این افراد نپرداخته‌ایم چرا که یک باور غلطی وجود داشت که آن‌ها بچه‌های پولدار هستند و به اصطلاع دوردور می‌کنند.

محمودی عنوان کرد: ما در این برنامه شاهد حضور افرادی با شغل‌های مختلف مثل دکتر، مهندس، حتی روحانی بودیم که بسیار علاقه‌مند به ماشین بودند و ماشین باز هستند که گوشه‌ای از این اتفاقات را به تصویر کشیده ایم.

به دنبال حال خوش مردم هستیم

وی با اشاره به ویژگی برنامه اظهار کرد: شبکه نسیم می‌طلبد که در کنار سرگرمی جذاب هم باشد. صحبت‌هایی که ما درباره ماشین می کنیم به سمت فرهنگسازی هم می رود و تمام آرزوی تیم «دست فرمون» این است که سوانح رانندگی کم شود، این اتفاق برای ما خوشایند است، در برنامه‌سازی بیشتر به دنبال حال خوش مردم هستیم.

محمودی پیرامون انتخاب مهمانان توضیح داد: در انتخاب مهمان‌های «دست فرمون» به سراغ هنرمندان و ورزشکاران رفتیم که به اصطلاح ماشین باز هستند.

وی افزود: حجت اشرف زاده در برنامه «دست فرمون» گفت اینقدر به ماشین علاقه دارد که هر جا که کنسرت داشته باشد با ماشین خود می‌رود.

حضور رکورددار گواهینامه دنیا در «دست فرمون»  

در این مدت برای اولین بار در برنامه رکورددار گواهینامه دنیا حضور پیدا کرد. در آینده مهمان‌هایی داریم که اتفاق‌های مختلفی برای آنها رخ داده، حضور مهمان‌ها در حوزه اتومبیل‌رانی پررنگ‌تر می‌شود.

محمودی درباره تعداد قسمت‌های برنامه اظهار کرد:در فصل اول ۵۲ قسمت روی آنتن می‌رود، مرحله اول ۲۰ فسمت است که در هر قسمت ۴ شرکت کننده حضور دارند و از این ۸۰ نفر ۴۰ نفر به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: زمانی که فراخوان دادیم تنها شرط برای شرکت در برنامه داشتن گواهینامه بود، طبیعتاً باید بالای ۱۸ سال باشند؛ و ماشین هم اگر نداشته باشند برای ما مهم نبود چراکه در این مدت چند نفر بدون ماشین بودند که خودمان ماشین دادیم، فقط دست فرمون برای ما مهم بود.

وی افزود: حدود ۸ هزار نفر ثبت نام کردند و با گذشتن از چند فیلتر ۸۰ نفر انتخاب شدند. در بین همین تعداد ۱۳ نفر حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کردند و بقیه تجربه پیست را اصلاً نداشتند و برای اولین بار در پیست رانندگی کردند.

محمودی عنوان کرد: تلاش کردیم همه بخش‌های برنامه برای مخاطب جذاب باشد، اما با پخش برنامه پیست جذابیت خاصی برای مخاطب وجود داشت.

هر کسی که ایده چنین برنامه را داشته باشد قطعاً کامبیز دیرباز در سه گزینه اول اجرا باشد، بعد از ضبط برنامه از همکاری با او خیلی خوشحال هستم که او را انتخاب کردیم چراکه انرژی بسیاری برای اجرا دارد. حتی زمانی که سرکار آقای حاتمی‌کیا در قم بودند از آنجا به استودیو می‌آمد، اما انرژی برای برنامه داشت.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.