شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

در ۸۶ سالگی؛

«دنی آیِلو» هنرپیشه «پدرخوانده» درگذشت

دنی آیِلو

سینماپرس: «دنی آیِلو» هنرپیشه‌ای که بخاطر بازی در فیلم‌های ماندگار «کار درست را انجام بده» و «ماه زده» به شهرت رسید، در ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «دنی آیِلو» هنرپیشه نامزد اسکار که در فیلم‌های ماندگار هالیوودی در کنار «پل نیومن» «نیکولاس کِیج» و دیگر هنرپیشگان مطرح بازی کرده، پنج‌شنبه شب در ۸۶ سالگی درگذشت.

آیلو از اواسط دهه ۱۹۷۰ شروع به نقش‌آفرینی در فیلم‌های شاخص هالیوودی کرد و به طور مداوم و اغلب در نقش  پلیس، گانگستر و عضو دسته تبهکاران و دیگر افراد جنایی نیویورک بازی می‌کرد.

او نامزدی جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «کار درست را انجام بده» فیلم موفق «اسپایک لی» در سال ۱۹۸۹ بدست آورد. آیِلو در این فیلم در نقش یک صاحب پیتزافروشی ظاهر می‌شود که درگیر یک تنش نژادی و محله‌ای پردردسر و خطرناک می‌شود.

بازی آیلو در فیلم «ماه زده» در سال ۱۹۸۷ در کنار «نیکولاس کِیج» تحسین منتقدین را برای وی به همراه داشت.

او در سال ۱۹۸۱ در فیلم «دژ آپاچی، برانکس» که «پل نیومن» در آن نقش اصلی را برعهده داشت، نقشی مکمل اما بسیار تاثیرگذار بازی کرد.  

«روزی روزگاری در آمریکا» «رُز ارغوانی قاهره» «روزگار رادیو» «نردبان یعقوب» «آماده پوشیدن» «دو روز در درّه» و «پدرخوانده: قسمت دوم»  از جمله شاخص‌ترین فیلم‌هایی هستند که  «دنی آیِلو» در آن‌ها خوش درخشیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.