یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

امشب؛

اختتامیه فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره برگزار می‌شود

فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه

سینماپرس: مراسم اختتامیه اولین دوره فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره یکشنبه شب ۱۵ دسامبر برگزار خواهد شد .

به گزارش سینماپرس، اولین دوره فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره از روز چهارشنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) در استان بروتاین فرانسه  آغاز به کار کرد و میزبان فیلم های ایرانی به همراه کارگردانان آنها بود. مراسم اختتامیه این فستیوال قرار است امشب ۱۵ دسامبر برابر با ۲۴ آذر ماه برگزار شود.

این فستیوال به ابتکار «مرکز ایران و فرانسه» به عنوان یک سازمان مردم نهاد فرانسوی با همکاری انجمن فرهنگی گارو مدیا و شهرداری ویتره در سایه حمایت معنوی وزارت فرهنگ فرانسه و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، استان بروتاین، و خانه فرهنگ های جهان در حال برگزاری است.

در این رویداد سینمایی با اکران ۱۲ سانس از ۶ فیلم انتخابی طی روزهای جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ و ۲۳ آذرماه) اهالی ویتره و منطقه بروتاین فرانسه نظاره گر جلوه هایی از هنر هفتم کشورمان، بر روی پرده نقره ای بودند. علی رغم اکران برخی از فیلم ها به صورت همزمان، تکمیل ظرفیت سالن سینمای اصلی این شهر حاکی از استقبال علاقه مندان به سینمای ایران داشت.

«یه وا» به کارگردانی آناهید آباد، «خانه ای در خیابان ۴۱» از حمیدرضا قربانی، «برگ جان» اثر ابراهیم مختاری، «مادری» به کارگردانی رقیه قیدی، «ویلایی ها» از منیر قیدی و «آپاندیس» ساخته حسین نمازی ۶ اثر سینمایی بودند که با زیرنویس فرانسه روی پرده به نمایش در آمدند. پس از نمایش هر سانس از این فیلم ها کارگردانان اثر به سوالات خبرنگاران و حاضران در مراسم پاسخ و توضیحاتی راجع به فیلم ارائه دادند.

همچنین در پایان هر سانس نمایش فیلم ها تماشگران آرای خود درباره فیلم ها را اعلام کردند و قرار است پس از پایان برگزاری این فستیوال  فیلم های برتر با عنوان «تصویر نوین ایران» انتخاب شوند.

در جریان برگزاری این فستیوال رسانه های محلی نظیر وست فرانس، گفتگو با لوپوئن فرانسه، رسانه انگلیسی زبان دوجونز وال استریت ژورنال و شبکه یورو نیوز با کارگردانان ایرانی گفتگو و مصاحبه کردند.

همچنین در حاشیه برگزاری این فستیوال نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و تهذیب رمضانعلی واشقانی و همسر وی در مرکز فرهنگی «ژاک دو آمل» ویتره در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفت.

براساس اعلام کمیته برگزاری فستیوال، کارگردانان سه فیلم برگزیده این فستیوال در مراسم اختتامیه که یکشنبه شب ۱۵ دسامبر در ویتره برگزار خواهد شد تجلیل می شوند. در این مراسم فیلم منتخب فستیوال هم نمایش داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.