دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

وقتی بی‌بی‌سی هنرمندان را سیاه لشگر فتنه‌ای جدید می خواهد + فیلم

بی بی سی

سینماپرس: در حالی که خبر ناگوار سقوط هواپیمای اوکراینی از ابتدا موجب تأثر مردم شد و همگان در پی همدردی با حادثه دیدگان بودند، برخی پس از شنیدن خبر خطای انسانی در هدف قرار گرفتن این هواپیما به یکباره داغدار شدند و با تکرار تسویه حساب های سیاسی خود به فکر آشوب آفرینی های جدیدی افتاده اند!؟

به گزارش سینماپرس در شرایطی که دل هر ایرانی در غم از دست دادن جمعی از هموطنان بی گناه اندوهناک است و هنوز داغ عظیم از دست دادن سردار و مجاهدی بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی از دل او زدوده نشده است، برخی از اصناف هنری با صدور بیانیه هایی به یکباره و به گونه ای عجیب هماهنگ با برخی از جریانات معاند، با چند روز تاخیر چنان آهنگ عزا سر داده اند که در نوع خود استثنایی است!

برخی از این بیانیه ها با فراموش کردن حضور میلیونی و خیره کننده مردم ایران اسلامی در تشییع سردار انقلابی ایران اسلامی، به گونه ای به بیان تسلیت می پردازند که با ترسیم فلاکت برای مردم، بن بست های ذهنی خود را به جامعه تسری می دهند، به گونه ای که تداعی کننده فعالیت سیاه لشگران در فتنه ها می شود!

از خانه سینما تا خانه تئاتر و برخی صنوف کوچک که عموما نیز در چنبره افرادی شاه نشین است و اتفاقا مورد انتقاد از سوی خیل عظیم هنرمندان برای عملکردهای سیاسی و غیر صنفی می باشند، با صدور بیانیه هایی سیاسی به جای همدردی با هم میهنان عزادار،  به گونه ای عمل کردند که شبکه های معاندی همچون بی بی سی، وی او ای و ایران اینترنشنال این بیانیه ها را حلوا حلوا کردند!

مشابه با همین ادبیات نیز برخی سینماگران ساده لوح یا بازی خورده و شاید هم خودفروخته با صدور پیام هایی با همین مضامین مسیری مشابه را در پیش گرفته اند. از مطرح کردن موضوع انصراف از جشنواره فجر تا دعوت مردم به تجمع! موضوعاتی که هیچ نسبتی با همدردی با عزاداران این حادثه ندارد!

اما نکته قابل توجه در این میان که باعث می شود کل این همدردی ها را فارغ از تاخیر چندروزه‌ی آن، زیر سوال ببرد هماهنگی عجیب این اقدامات با دستورالعمل های صادر شده از شبکه معاند بی بی سی فارسی است. البته نقش آفرینی برخی از افراد خارج نشین و مهاجرت کرده نیز در این میان قابل توجه است.

به طور نمونه جالب است درست زمانی که هنوز هیچ هنرمندی بیانیه ای برای حضور مردم در تجمع صادر نکرده بود، در روز شنبه شبکه معلوم الحال بی بی سی خبر نقش آفرینی سلبریتی ها و هنرمندان و صدور بیانیه توسط ایشان و دعوت از مردم برای تجمع را در بخش خبری و تحلیلی خود رسانه ای کرد.

به نظر می رسد مدیران فرهنگی به جای عکس العمل های نابخردانه و عوامانه مشابه رفتار برخی افراد در مسند دبیری جشنواره‌، لازم است هنرمندان و سینماگران را از گرفتار شدن در دام شبکه های معاند و تبدیل شدن به عناصر خودفروخته و علیه مردم بر حذر دارند. قطعا خروج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انفعال و عمل به وظایف نظارتی به جای صدور توییت و ... و  اعمال سیاست های تنبیهی و بازدارنده در قبال این بخش قلیل از جامعه هنری که متاسفانه همواره برخی احساسات عمومی را بهانه ای برای مجادلات سیاسی خود با حاکمیت و نهادهای تابعه آن می کنند، می تواند در این زمینه نقش قابل توجهی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.