جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره؛

کیت بلانشت رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز شد

 کیت بلانشت

سینماپرس: بازیگر سرشناس استرالیایی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کیت بلانشت ریاست بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم ونیز را که سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار می شود، برعهده گرفت.

این سومین زنی است که در ۴ سال اخیر این نقش را در جشنواره ونیز ایفا می‌کند.

سال پیش لوکرسیا مارتل رییس داوران ونیز بود و سال ۲۰۱۷ آنت بنینگ ریاست داوران ونیز را برعهده داشت.

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز از کیت بلانشت به عنوان چهره ای یاد کرد که تنها نمادی از سینمای معاصر نیست، بلکه بازیگری است که در ۲۰ سال اخیر از سوی بزرگ‌ترین کارگردان‌ها انتخاب شده و از سوی سینماروهایی با هر سلیقه تحسین شده است. باربرا همچنین از شخصیت وی هم در عرصه هنری و هم در زمینه‌های بشردوستی تجلیل کرد و گفت وی از محیط زیست حمایت کرده است، همانطور که از جایگاه زنان در صنعت سینما و نیز رعایت عدالت در برابر همکاران مردشان حمایت کرده است.

کیت بلانشت نیز گفت هر سال انتخاب‌های ونیز را که شگفت‌انگیز و تاثیرگذار بوده‌اند به دقت دنبال کرده و این مایه افتخارش است که امسال این وظیفه برعهده او گذاشته شده است.

این بازیگر که سال ۲۰۱۸ به عنوان رییس هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن فعالیت داشت، جایزه اسکار را برای «هوانورد» در سال ۲۰۰۴ و نیز برای «یاسمین آبی» در سال ۲۰۱۳ دریافت کرده است. وی همچنین برای «الیزابت» در سال ۱۹۹۸، «یادداشت‌هایی درباره رسوایی» در سال ۲۰۰۶، «الیزابت: دوره طلایی» در سال ۲۰۰۷، «من آنجا نیستم» در سال ۲۰۰۷ و «کارول» در سال ۲۰۱۵ نامزدی اسکار را کسب کرده است.

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.