جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

وزیر آموزش و پرورش:

تئاتر ظرفیت دانش‌آموزان را بالا می‌برد/آماده تعامل با ارشاد هستیم

وزارت آموزش و پرورش

سینماپرس: وزیر آموزش و پرورش با حضور در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تأکید کرد که دیدن و فعالیت در تئاتر ظرفیت های دانش آموزان را بالا می برد.

به گزارش سینماپرس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای تماشای نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا کرد، درباره اینکه با توجه به جایگاه و اهمیت وزارت آموزش و پرورش در فرهنگسازی برای کودکان و نوجوانان دارد چرا به هنرهای نمایشی و تئاتر توجه کمی دارد، در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقا آموزش و پرورش خیلی به موضوع تئاتر اهمیت می دهد و در حال حاضر همزمان در همه مدارس متوسطه ما جشنواره تئاتر و سرود برقرار است و اصولا معلمان ما، کسانی که با این تکنیک و فن آشنا باشند قطعا کارکرد بهتری دارند.

وی ادامه داد: امروز تلفیق قابلیت های مختلف معلمان برای انتقال مفاهیم فوق العاده اهمیت دارد و یکی از این روش ها استفاده از فنون و ظرفیت های بالای تئاتر است.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که چرا اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه تئاتر مقطعی است و چه تعاملی باید میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش شکل بگیرد تا مقوله فعالیت در زمینه تئاتر برای دانش آموزان مقاطع مختلف در طول سال مستمر باشد؟ اظهار کرد: این هفته تجلی یک کاری است که در طول سال تحصیلی انجام می شود. شما می دانید که برای انجام یک کار تئاتری چند ماه زمان برای تمرین نیاز هست.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما از هر حرکتی که به توسعه همکاری ها منجر شود استقبال می کنیم.

وی در پایان سخنان خود درباره اینکه چرا وزارت آموزش و پرورش برای تماشای تئاتر توسط دانش آموزان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد تعامل و هماهنگی نمی شود؟ یادآور شد: قطعا یکی از ظرفیت هایی که در دانش آموزان توسعه پیدا کند از طریق تماشای تئاتر است زیرا تئاتر روی کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند و همچنین کسانی که به تماشای آن می نشینند تأثیرگذار است. دانش آموزان هم با نقش آفرینی در تئاتر و هم با تماشای تئاتر می توانند ظرفیت های خود را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.