چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

بیانیه عوامل فیلم «روز صفر» درباره تحریم اختتامیه جشنواره فجر؛

وقتی بودجه های امنیتی سازندگان یک اثر سینمایی را متوهم می سازد

سعید ملکان در نشست خبری فیلم سینمایی «روز صفر»

سینماپرس: عوامل فیلم «روز صفر»، در توضیح حضور نیافتن‌شان در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش سینماپرس، اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شاهد یک اتفاق نادر و شگفت‌آور بود؛ در حالی که فیلم «روز صفر» در ۹ شاخه نامزد دریافت سیمرغ شده بود و در بین نامزدهای بخش نگاه نو هم قرار داشت، هیچ یک از عواملش در این مراسم حضور نیافتند.

این فیلم سرانجام توانست ۴ تندیس بخش سودای سیمرغ و یک تندیس بخش نگاه نو را هم از آن خود کند و البته هیچ‌کس از عوامل این فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد حضور نداشت تا برای دریافت سیمرغ‌ها روی صحنه برود.  

دو ساعت پس از پایان اختتامیه جشنواره فجر، عوامل فیلم «روز صفر» در بیانیه‌ای مبهم، علت تصمیم‌شان را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:

«خواستیم در کنارِ مدیران‌فرهنگی قرار نگیریم که اصرار بر جاانداختنِ مسیری دارند که شایسته‌ سینمای ایران نیست. مسیری که پر از باج‌دهی و تکریم کسانی‌ است که با پنجه کشیدن به صورت سینما، باعث منفور شدن همکاران سینمایی، نزد مردم می‌شوند.

با سپاس از داوران و احترام به انتخاب‌هایشان و با آگاهی از برنده شدن در ۵ رشته، ترجیح دادیم در مراسمِ اختتامیه شرکت نکنیم تا برای آیندگان جوابی داشته باشیم که ما شریکِ این بی‌فرهنگی‌ها و ترویجِ رویه‌هایِ غلط نیستیم. سینما و مردم، تحریم شدنی نیستند.»

این بیانیه عوامل فیلم «روز صفر»، نه تنها از حرکت آن‌ها در تحریم اختتامیه جشنواره فیلم فجر ابهام‌زدایی نمی‌کند، بلکه بر مبهم بودن این ماجرا، می‌افزاید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.