چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

هادی حجازی‌فر؛

بازیگر «دوزیست» در سه سریال تلویزیونی

فیلم سینمایی دوزیست

سینماپرس: بازیگر سر تراشیده «دوزیست» بعد از سریال «نفس» جلیل سامان و پخش نسخه سریالی «ایستاده در غبار» حالا با سه سریال دیگر به تلویزیون می‌آید.

به گزارش سینماپرس، بازیگری از خوی که با سینما و آثار محمدحسین مهدویان، شناخته شد؛ البته که پیش از آن کارگردان تئاتر بود و روی صحنه می‌رفت.  از فیلم‌های "هادی حجازی‌فر" می‌توان به ایستاده در غبار،  ماجرای نیمروز،  لاتاری ،  به وقت شام اشاره کرد که در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر هم با "آتابای" نیکی‌ کریمی و "دوزیست" برزو نیک‌نژاد دیده شد. در سریال "نفس" جلیل سامان نقش‌آفرینی کرد و "ایستاده در غبار" سینمایی‌اش در قالب نسخه سریالی هم به نمایش درآمد. حجازی‌فر قرار است به زودی با سه سریال تلویزیونی به آنتن شبکه‌های سیما برسد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد سه سریال تلویزیونی‌اش به تسنیم، گفت: در سه فیلم تلویزیونی بازی می‌کنم؛ "دوپینگ" رضا مقصودی، "زیرخاکی" جلیل سامان و سریال "کلبه‌ای در ماه" مرجان اشرفی‌زاده؛ از کار کردن در تلویزیون می‌ترسیدم چرا که مخاطبین گسترده‌ای دارد و شناخته‌شدن در این سطح برایم جذاب نیست. سختی‌ها و عوارض خودش را دارد؛ با این حال دل را به دریا زدم و کار کردن در تلویزیون را انتخاب کردم.  

* مجموعه تلویزیونی رمضانی شبکه سه به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده برای پخش در ماه رمضان آماده می‌شود. "دوپینگ" نام سریال دیگری است که رضا مقصودی می‌سازد؛ این مجموعه تلویزیونی قرار است برای پخش در نوروز ۱۳۹۹ آماده شود. سریال "زیرخاکی" ساخته جدید جلیل سامان تصویربرداری فصل اولش را به پایان رسانده است.  هادی حجازی فر بازیگری که در اولین تجربه تلویزیونی‌اش مقابل دوربین سریال "نفس" به کارگردانی جلیل سامان رفته بود در دومین تجربه همکاری با جلیل سامان مقابل دوربین سریال زیرخاکی رفت.

حجازی‌فر درباره دو فیلم "دوزیست" و "آتابای" افزود: خوشحالم که دو اثر "آتابای" و "دوزیست" مورد توجه قرار گرفته است.   طبعاً حضورم با فیلم "آتابای" پررنگ‌تر است چرا که علاوه بر بازی فیلمنامه را نوشتم و همچنین این فیلم در شهر من فیلمبرداری شده است. فیلم به زبان ترکی است؛ خیلی نگران بازخوردها بودیم اما خدا را شکر اتفاقات خوبی رخ داد و خیلی‌ها فیلم را دوست داشتند و به من پیام می‌دادند.  

وی درباره نقش متفاوتش در "دوزیست" خاطرنشان کرد: وقتی فیلم "دوزیست" به من پیشنهاد شد، در ابتدا اصلاً نمی‌دانستم که قرار است چه اتفاقی بیفتد اما با صحبت‌هایی که با آقای نیک‌نژاد داشتیم به این کاراکتری که در فیلم است رسیدیم. در این فیلم شیوه بازی من و باورم به گونه دیگری است اما این ریسک را پذیرفتم و بازی کاملاً تکنیکال را داشتم که خوشبختانه مورد توجه نیز قرار گرفت.  

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فیلم "درخت گردو" اثر جدید محمدحسین مهدویان گفت: محمدحسین مهدویان به دنبال کارهای سخت و پیچیده است.  انرژی زیادی دارد و تهیه‌کننده‌های زیادی‌اند که دوست دارند با او کار کنند و خوشحالم که او بخشی از دغدغه‌هایش را می‌سازد. طبعاً تاریخ معاصر بخش مهمی از زندگی، شخصیت و هویت ما را شکل داده و متأسفانه به علت تعدد حوادث اصلاً نمی‌رسیم بعضی از این اتفاقات را تحلیل کنیم و به راحتی دچار فراموشی تاریخی می‌شویم. به نظرم هر اثری که بتواند تاریخ کشورمان را ثبت کند اتفاق بسیار مهمی است و به همین دلیل برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. خوشحالم که فیلمش دیده می‌شود و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

حجازی‌فر در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که جای چه چیزی در سینما خالی است گفت: واقعاً در جایگاهی نیستم که بتوانم تحلیلی ارائه بدهم اما فکر می‌کنم جای قوم‌ها و زبان‌های مختلف در رسانه‌ملی ما خالی است. فکر می‌کنم که زبان‌ها و لهجه‌های مختلف می‌تواند به غنای فرهنگی ما کمک کند که تاکنون از آن بی‌نصیب بودم. امیدوارم که اتفاقات خوبی رخ بدهد و عقب‌ماندگی تاریخی خود را جبران کنیم.  

او تأکید کرد: بخشی از بایدها و نبایدها از درون خود هنرمندها بیرون می‌آید؛ هنرمندی که در ارتباط با جامعه است و از آن تأثیر می‌گیرد. این مسئله در بعضی کارها وجود دارد و در بعضی دیگر نه و نمی‌توان خیلی خرده گرفت. امیدوارم که حال عمومی جامعه بهتر شود و شک نداشته باشید که این مسئله در فیلم‌هایمان نیز وارد می‌شود.  

حجازی‌فر درباره کارگردانی‌اش، افزود: چند طرح وجود دارد که در حال بررسی‌ایم و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.