یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

برای طرفداری از کارگردان‌های زن؛

حمایت از اقدام ناتالی پورتمن در اسکار ۲۰۲۰

ناتالی پورتمن

سینماپرس: آلما هارل کارگردان از اقدام ناتالی پورتمن در اسکار ۲۰۲۰ برای طرفداری از کارگردان‌های زن،حمایت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از پلی لیست، بعد از آن که ناتالی پورتمن در مراسم اسکار لباسی را پوشیده بود که نام کارگردان‌های زنی که توسط آکادمی اسکار نادیده گرفته شدند، روی آن حک شده بود، این بازیگر مورد انتقاد قرار گرفت.

انتقادها از آن جهت بود که می‌گفتند خود او در طول حرفه بازیگری اش تنها در ۲ فیلم به کارگردانی یک زن نقش آفرینی کرد که یکی از آن‌ها توسط خودش کارگردانی شده است. (فیلم «قصه و عشق و تاریکی» که اولین تجربه کارگردانی او بود)

در بین نام‌هایی که روی لباس وی درج شده بود، اسامی کارگردان‌هایی همچون گرتا گرویگ، لورن اسکافاریا، سلین سیاما و همچنین آلما هارل کارگردان فیلم «پسر عزیز» دیده می‌شد.

آلما هارل در پی انتقادهایی که از پورتمن شده بود از وی دفاع کرده است. این کارگردان معتقد است پورتمن برای افراد زیادی از جمله پتی جکینز و لین رمزی جنگیده است. او می‌گوید: پورتمن با کارگردان‌های زن زیادی در موزیک ویدئوها و همچنین ویدئوهای تبلیغاتی کارگردانی کرده است که من از این عمل او تشکر می‌کنم.

پورتمن نیز در واکنش به انتقادهایی که از او شده بود، اعلام کرد که درست است در فیلم‌های کمی با کارگردان‌های زن همکاری کرده است، اما این به معنای تلاش نکردن او نیست.

او ادامه داد: من این تجربه را داشتم که چندین بار به کارگردان‌هایی کمک کنم که به دلیل شرایط کاری از پروژه‌های خود مجبور به کناره گیری شدند.

پورتمن گفت: میخواهم بگویم که من تلاش کردم و به تلاش ادامه خواهم داد و تا زمانی که به موفقیت دست پیدا نکنم، قدم های جدیدی بر می دارم.

ناتالی پورتمن در انتهای صحبت هایش نام کارگردان‌های زنی را که خارج از فیلم‌های بلند سینمایی با آن‌ها همکاری کرده بود یاد آور شد.

گفتنی است او در سال ۲۰۱۱ با انتقادهایی مشابه روبرو شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.