یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

در منطقه ۱۷ تهران؛

آغاز به کار سینما بهاران با «۲۳ نفر»

سینما بهمن

سینماپرس: سینما بهاران در منطقه ۱۷ تهران با نمایش فیلم «۲۳ نفر» برای شهروندان منطقه با حضور مسئولان شهری و فرهنگی-هنری به صورت آزمایشی بعدازظهر شنبه ۲۶ بهمن ماه راه اندازی شد.

به گزارش سینماپرس، آیین راه‌اندازی آزمایشی «سینما و مرکز همایش بهاران» با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ و محمد سعادت رئیس فرهنگ‌سرای سردار حاج قاسم سلیمانی، شنبه ۲۶ بهمن در این فرهنگ‌سرا برگزار شد.

در حاشیه این مراسم محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: بهره برداری سالن سینما برای مردم منطقه ۱۷ که مردمانی فرهنگی و ولایی محسوب می‌شوند به حق اقدام شایسته‌ای است و جای خالی سالن سینما برای شهروندان این منطقه احساس می‌شد.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه گذار استفاده از این شاخه هنری به عنوان هنر هفتم برای منطقه بیشتر شود چرا که این شهروندان شایستگی و لیاقت بهره وری از این امکانات را دارند. وی از شهرداری تهران و حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری برای آماده سازی این سالن سینما قدردانی کرد.

در ادامه علیرضا زندوکیلی گفت: سازمان فرهنگی هنری یکی از بزرگترین نهادهای فرهنگی هنری در کشور است که عرض و طول زیادی دارد. اگر بتوان فعالیت‌های فرهنگی هنری را در این وسعت توزیع کرد، این سازمان به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مرکز فرهنگی هنری ذیل شهرداری تهران تعریف می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه سینما بهاران و خیرات و برکات آن به مردم منطقه گفت: سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها به دست متولیان فرهنگی عرضه می‌شود. وظیفه ما نسبت به خانواده‌هایی که اولویت اقتصادی و معیشتی دارند، چند برابر است.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری در ادامه بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری به تنهایی نمی‌تواند کارهای فرهنگی انجام دهد و هیچ وقت هم مدعی این موضوع نبوده که می‌تواند به تنهایی کارهای فرهنگی هنری انجام دهد. این سازمان به عنوان یک بازو می‌تواند کمک کند و کمک بگیرد تا در نهایت بتوانیم شعار «تهران برای همه» را محقق کنیم. از شهروندان دعوت می‌کنیم تا در پروژه‌های افتتاح همراه ما باشند و درخواست داریم اگر صدای پروژه‌ای را نشنیدند از ما مطالبه داشته باشند.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر نیز با اشاره به اینکه در راستای اهداف توسعه مراکز فرهنگی در حوزه سینما، سازمان فرهنگی هنری قصد دارد بناهایی که قابلیت استفاده به عنوان سینما دارد، در اختیار نمایش آثار روز سینمایی قرار دهد، تصریح کرد: فرهنگسراهایی که ظرفیت اکران نمایش فیلم را دارند بررسی می‌کنیم، برای مثال فرهنگسرای خاوران و گلستان می‌تواند دو مرکز فرهنگی هنری سازمان در این خصوص باشد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۷ ازلحاظ دارا بودن سالن سینما، کم برخوردار است و به یاری خدا امروز با افتتاح آزمایشی سینما بهاران شاهد آغاز نمایش فیلم‌های سینمایی روز خواهیم بود، افزود: هرچقدر اوقات فراغت خانواده‌ها را تامین کنیم، در هدایت شهروندان به یک زندگی سالم، سهم کوچکی خواهیم داشت.

وی درباره امکان نمایش فیلم‌های روز همزمان با سایر سینماها عنوان کرد: در سال‌های گذشته، گرفتن کپی نمایش فیلم با چالش‌های فنی رو به رو بود، اما امروز با امکانات دیجیتال، سینما بهاران آسان‌تر می‌تواند فیلم‌های روز را نمایش دهد. البته بر اساس قانون، هر فیلم سینمایی تعداد مشخصی نمایش در تهران می‌تواند داشته باشد و پخش کننده هم در هفته اول و دوم اکران، فیلم را در سالن‌های پرمخاطب نمایش می‌دهد، اما برنامه ریزی می‌کنیم که از هفته سوم، فیلم‌های اکران روز را داشته باشیم.

میرزا خانی درباره قیمت بلیت سینما بهاران نیز افزود: درجه‌بندی سینماها را شورای صنفی نمایش بر اساس موقعیت جغرافیایی، امکانات مجموعه و... انجام می‌دهد و این مجموعه به‌عنوان یک سینمای ممتاز با قیمت بالا لحاظ نمی‌شود. به عنوان مثال پردیس سینمایی رازی تنها پردیسی است که قیمت بلیت آن در همه روزهای هفته نیم بهاست، سعی می‌کنیم این مجموعه نیز با حداقل قیمت بلیت ارائه خدمات کند.

محمد سعادت رئیس فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این مراسم گفت: اکران آزمایشی در این سالن امروز بعد از ۶ سال تعطیلی و در روز ولادت حضرت فاطمه (س) با نمایش فیلم «۲۳ نفر» انجام می‌شود.

وی درباره تأخیر ایجادشده در افتتاح سینما بهاران عنوان کرد: بخشی از این تأخیر به دلیل مسائل ایمنی و تجهیزات فنی است که از شهریور ۱۳۹۷ پیگیری آن را با همکاری و همراهی شهرداری منطقه در دستور کار داریم.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در پایان با اظهار امیدواری درباره پخش فیلم در این سالن و برکات خوبی که برای مردم منطقه خواهد داشت، افزود: فیلم «۲۳ نفر» از امروز به مدت یک هفته هر شب ساعت ۲۰ به صورت رایگان برای شهروندان به نمایش درمی‌آید. همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی‌ که در مرکز همایش بهاران برگزار می‌شود، اغلب در صبح انجام شود تا تداخلی با نمایش فیلم‌ها ایجاد نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.