یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

مدیر کل دفتر موسیقی پاسخ می دهد؛

چرایی گران شدن بلیط‌های جشنواره موسیقی فجر

محمد اله یاری فومنی

سینماپرس: مدیرکل دفتر موسیقی با تاکید بر اینکه همواره قیمت بلیط‌های جشنواره موسیقی فجر حدود ۲۰ درصد نسبت به کنسرت‌های معمولی ارزان‌تر است، اظهار کرد که امسال برخی از بلیط‌ها با افزایش نسبی قیمت همراه بوده‌ و برخی هم تغییر نکرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، محمد الهیاری در گفت‌وگویی با ایسنا درباره افزایش قیمت بلیط‌های سی‌وپنجمین دوره از جشنواره موسیقی فجر، خاطرنشان کرد: به طور کلی قیمت بلیط در جشنواره موسیقی فجر معمولاً حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت‌ بلیط کنسرت‌های معمولی در نظر گرفته می‌شود؛ به این خاطر که به نوعی هم از هنر حمایت شود و هم اینکه امکان تهیه بلیط توسط اقشار مختلف جامعه که ممکن است در طول سال امکان تهیه بلیط را نداشته باشند، فراهم شود.

او ادامه داد: امسال نیز جشنواره از این قاعده تبعیت کرده است و تمام اجراهای جشنواره در همه بخش‌ها از قیمت کنسرت‌هایی که در طول سال برگزار شدند، دست‌کم ۲۰ درصد پایین‌تر است. در این میان امسال در برخی ردیف‌ها به عنوان مثال اگر قیمت بلیط ۴۰ هزار تومان بوده حدودا به ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و در برخی سطوح نیز نسبت به سال گذشته تغییری ایجاد نشده است.  

اله‌یاری همچنین در پاسخ به این پرسش‌ که آیا می‌توان پر نشدن برخی سالن‌های جشنواره موسیقی در دو روز اول و به‌ویژه در کنسرت‌های پاپ را به افزایش قیمت بلیط‌ها مرتبط دانست، بیان‌ کرد: سانس‌های پاپ در دو روز اخیر جشنواره کاملا پر بوده است و بلیط ها از پیش فروش رفته است. اما با توجه به اینکه در نمایشگاه بین المللی، دو نمایشگاه نیز همزمان در حال برگزاری است، ممکن است به دلیل ترافیک در محدوده چمران برخی از تماشاگران با تاخیر به اجرای اول در سالن میلاد رسیده باشند.

مدیر کل دفتر موسیقی تاکید کرد: با توجه به گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم و حضور مستمری در اجراها داریم تعداد  مخاطبان اجراهای جشنواره با توجه به گونه موسیقی و گروه‌ها متفاوت است و به صورت کلی معمولاً استقبال از بخش پاپ جشنواره بیشتر است و در بخش‌های هنری‌تر همانند بخش‌های کلاسیک، ارکسترها و نواحی و بین‌الملل معمولا افرادی که به شکل تخصصی به دنبال این گونه‌های هنری هستند در سالن حاضر می‌شوند و این روال همه ساله جشنواره و اجراهای در طول سال است.  

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن ماه به صورت رسمی اجراهای خود را آغاز کرده و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت. اختتامیه این جشنواره نیز یکم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.