جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

مطرح ترین فیلم های سینمای جهان در سالی که گذشت - بخش اول

تحسین شده ترین فیلم های جهان توسط منتقدان و جشنواره ها/ از درخشش «انگل» کره ای تا تحسین فیلمی که در هیچ جشنواره ای شرکت نکرد!

مطرح ترین فیلم های سینمای جهان در سالی که گذشت - بخش اول

سینماپرس: در سال ۲۰۱۹ شاهد تولید و اکران فیلم های بسیاری در سطح سینمای جهان بودیم که منتقدان زیادی در رابطه با آن ها قلم زدند و به این ترتیب این آثار به عنوان مطرح ترین فیلم های سینمایی سال گذشته معرفی شدند؛ علاوه بر این بسیاری از این آثار توانستند مخاطبان زیادی را به سالن های سینما بکشانند و موفقیت تجاری زیادی را نیز نصیب تهیه کنندگان شان نمایند.

علی ناصری: به گزارش سینماپرس هر سال پس از برگزاری مراسم آکادمی اسکار به نوعی یک سال سینمایی در جهان به پایان می رسد و با در نظر گرفتن جشن ها، جشنواره ها و امتیاز منتقدان می توان به لیستی از بهترین فیلم های سینمایی سال در جهان دست یافت.

در لیستی که توسط خبرگزاری سینماپرس منتشر می شود ۲۷ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ که مصادف با سال ۱۳۹۸ بوده اند معرفی می گردد. لازم به ذکر است اسامی عنوان شده در این لیست بر اساس امتیاز منتقدان و جوایزی است که این فیلم ها توانسته اند کسب کنند و هیچ گونه اعمال سلیقه ای از سوی نگارنده در این لیست وجود ندارد و هیچ گونه نگاه محتوایی و ساختاری از سوی نگارنده بر این فیلم ها در این نوشته اعمال نشده است و فیلم ها به ترتیب خاصی در این یادداشت آورده نشده اند.

*****************



۱-      انگل (The Parasite)

بدون شک «انگل» بونگ جون هو تحسین‌شده‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ است که توانست در هر جشن و جشنواره‌ای که حاضر می‌شود جوایز اصلی را از آن خود کند.

«انگل» موفق‌ترین اثر سینمایی بونگ جون هو به حساب می‌آید که پیش از این ساخت فیلم‌های مطرحی چون «میزبان»، «خاطرات قتل» و «مادر» را در کارنامه خود داشته است. از جمله جوایز مطرحی که «انگل» در سال گذشته دریافت کرد می‌توان به نخل طلای کن، بهترین فیلم زبان خارجی گلدن گلوب و بهترین فیلم (جایزه اصلی) و بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی اسکار شد تا اولین فیلم زبان خارجی باشد که توانسته جایزه اصلی اسکار را از آن خود کند.

آلخاندرو گونزالز ایناریتو رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن در نشست خبری پس از اهدای جوایز این جشنواره «انگل» را اثری منحصر به فرد و تجربه‌ای غیرمنتظره دانست که مسأله‌ای جهانی را مطرح می‌کند.

خلاصه داستان «انگل» به شرح زیر است: «همه اعضای یک خانواده که کارهای موقت کم‌درآمد دارند با حیله‌گری وارد خانه و زندگی خانوادۀ ثروتمندی به نام «پارک» می‌شوند. آنها گرفتار حادثۀ غیرمنتظره‌ای می‌شوند و به دردسر می‌افتند و بیرون آمدن از آن خانه برایشان به یک کابوس مبدل می‌شود.»

نگاه متفاوت بونگ جون هو به مسأله‌ای که مطرح کرده و جهانی بودن دغدغه‌اش نکات مثبتی هستند که بسیاری از منتقدان به آن اشاره کرده‌اند و در کنار این دو نکته ترکیب کردن ژانرهای مختلف در «انگل» توسط بونگ جون هو یکی دیگر از نکات مثبت این فیلم به حساب می‌آید.

جسیکا کیانگ منتقد ورایتی در نقدی بر «انگل» نوشت: جدیدترین فیلم بونگ جون-هو شاید تفاوت چندانی با آثار پیشین‌اش مانند «خاطرات قتل» و «برف‌شکن» نداشته باشند. کارگردان باتجربه‌ کره‌ای بیش از هر چیزی به خاطر ترکیب کردن ژانرهای مختلف مثل کمدی، وحشت، درام، اسلشر، معمای قتل و …  مشهور است. او هر ژانری که انتخاب می‌کند، می‌تواند تصویر درستی از آن ارائه دهد و «انگل» حداقل نیمی از ژانرهای ذکر شده را در خود دارد. خنده‌ها این بار تلخ‌تر، هیجان عمیق‌تر و بغض‌ها بیش‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از همیشه هستند.

مانولا دارگیس، منتقد مطرح نیویورک تایمز در نقد «انگل» می‌نویسد: در اواسط فیلم عمیقاْ درخشان و ناخوشایند انگل صدای مردی را می‌شنویم که به خانواده‌اش می‌گوید: «صاحبخونه‌مون پولداره، اما خیلی زن خوبیه، واقعا خوش‌اخلاقه». همسرش که چندان روی خوش و اخلاق خوبی ندارد، اما به این گفته‌ او شک دارد: «نه، خوش اخلاقه، چون پولداره، منم اگر اینقدر پول داشتم خوش اخلاق می‌شدم»؛ و به این ترتیب آن‌ها وارد زندگی آدم‌هایی می‌شوند که از نظر فرهنگی و اجتماعی هیچ سنخیتی با آن‌ها ندارند و بالطبع دل خوشی هم از آن‌ها ندارند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا این‌که به یک باره یک نیروی نابودگر حرص و طمع همه چیز را از کمدی به تراژدی و دراماتیک تبدیل می‌کند و خنده‌های از ته دل تبدیل به ادا و اصول و فیلم بازی کردن می‌شوند. چون که دنیای واقعی را نمی‌توان عوض کرد و هر چه چقدر هم که بزکش کنیم واقعیت تلخش را به رخ ما می‌کشد.

«انگل» از سایت راتن توماتوز امتیاز ۹۹ از ۱۰۰ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۹۶ از ۱۰۰ را دریافت کرد. همچنین این فیلم سینمایی از سایت IMDB نمره ۸.۶ از ۱۰ را دریافت کرد و کاربران گوگل نیز به جدیدترین اثر بونگ جون هو امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ را دادند.


۲-      ما (Us)

جوردن پیل در دومین تجربه سینمایی خود به سراغ یک تریلر ترسناک دیگر رفته و باز هم مثل «برو بیرون» اولین اثر سینمایی‌اش توانسته توجهات را به خود جلب کند. «ما» در جشن‌ و جشنواره‌ خاصی شرکت نکرد اما نقدهای مثبت بسیاری بر این فیلم سینمایی نوشته شد.

خلاصه داستان این فیلم به شرح زیر است: «یک مادر و پدر فرزندان خود را به خانه‌ی ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آنجا سپری کنند. اما با آمادن عده‌ای غربیه‌ی مرموز، آرامش آنها تبدیل به تنش می‌شود و… .»

مونیکا کاستیلو منتقد سایت راجر ایبرت در نقدی بر فیلم «ما» نوشته است: درست همانند فیلم «درخشش» (Shining) شیوه‌های مختلفی برای تفسیر کردن فیلم ترسناک جدید و درخشان آقای «جردن پیل» یعنی «ما» وجود دارد. هر تصویر به نظر نشانگر چیزی است که تا لحظاتی دیگر در فیلم اتفاق خواهد افتاد یا ارجاعی به چیزی خارج از روایت داستانی اصلی است. فیلم آقای «پیل» که او هم نوشته، هم کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی، بی‌شک برای تماشاگران در زمان‌های مختلف لذت به همراه خواهد داشت.

جان دفوره منتقد هالیوود ریپورتر نیز در نقدی بر فیلم «ما» نوشت: همانطور که صحنه های تهاجم ادامه پیدا می کند، " ما "به یک فیلم هیجان انگیز تبدیل می شود. فیلم با یک خشونت رضایت بخش به پایان می رسد، اما این پایان ماجرا نیست. درباره اینکه پیل از ساختن چنین فیلمی لذت می برد بحثی نیست. مخاطبان امیدوارند که پایان فیلم پیل ارزش اینهمه خون و خونریزی را داشته باشد. شاید نکته واضحی که در "ما" وجود دارد این است که چه سفیدپوست یا سیاه پوست باشیم این انسان ها هستند که دنیا را به فاجعه ای تبدیل کرده اند که نمی توان از آن رهایی یافت.

منتقدان راتن توماتوز به فیلم سینمایی «ما» امتیاز ۹۳ از ۱۰۰ و منتقدان متاکریتیک امتیاز ۸۱ از ۱۰۰ را دادند. این فیلم از کاربران IMDB امتیاز ۶.۹ از ۱۰ و از کاربران گوگل امتیاز ۷۳ از ۱۰۰ را دریافت کرد.


۳-      نیمه تابستان (Midsommar)

آری آستر فیلمساز جوان آمریکایی که خیلی زود خود را به عنوان کارگردان آثار ترسناک معرفی کرده امسال نیز با فیلم «نیمه تابستان» توانست توجهات را به خود جلب کند تا فیلمش در بسیاری از لیست‌های بهترین فیلم‌های سال جای بگیرد. «نیمه تابستان» دومین اثر سینمایی آستر به حساب می‌آید. او سال گذشته «موروثی» را ساخت که با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد.

خلاصه داستان «نیمه تابستان» به شرح زیر است: «زن جوانی برای سفری تابستانی به دوستش ملحق می‌شود اما اتفاقات به خوبی پیش نمی‌روند.»

جان دفوره منتقد هالیوود ریپورتر در نقدی بر فیلم «نیمه تابستان» نوشته: نسبت به فیلم قبلی آستر، «موروثی» این فیلم کمتر می‌ترساند و بیشتر شما را آزاد می‌گذارد. آستر در اینجا می‌خواهد جنبه های بیشتری را نمایش دهد و قصد دارد تا برای بررسی دیدگاه خود هر خطری را به جان بخرد. داستان با مرگ یکی از اعضای خانواده آغاز می‌شود و این نقطه اشتراک «موروثی» و «نیمه تابستان» است اما فیلم نمی تواند برای پشت سر گذاشتن این تروما صبر کند و با قراردادن شخصیت اصلی در موقعیتی کاملا متفاوت، وزنه احساسی خود را از دست می دهد.

ریچارد لاوسن منتقد وانیتی فیر نیز در نقدی اینگونه به تحسین «نیمه تابستان» پرداخته است: «نیمه تابستان» فیلم شوکه‌کننده‌ای است، حتی زمانی که کمی درگیر حماقت هم می‌شود. فیلم باعث بیگانه‌شدن بسیاری از افراد خواهد شد اما اعتماد به نفس پشت ساخته‌شدن اثر بسیار بالا و شگفت‌انگیز است.

سایت راتن توماتوز به این فیلم امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ و سایت متاکریتیک امتیاز ۷۲ از ۱۰۰ را داده است. همچنین «نیمه تابستان» از سایت IMDB  امتیاز ۷.۲ از ۱۰ را دریافت کرده و کابران گوگل نیز به آن امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ را داده‌اند.


۴-      زنان کوچک (Little Women)

«زنان کوچک» اثر تحسین شده گرتا گرویگ کارگردان جوان آمریکایی است که می‌توان آن را تحسین شده‌ترین اثر این کارگردان دانست. «زنان کوچک» دومین اثری است که گرویگ نویسنده و کارگردان آن است. او پیش از این فیلم سینمایی «لیدی برد» را ساخته که با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان در سراسر دنیا مواجه شد. «زنان کوچک» از رمانی به همین نام اقتباس شده است.

جدیدترین فیلم سینمایی گرویگ در آکادمی اسکار و گلدن گلوب در بخش جوایز اصلی نامزد دریافت جایزه بود که البته در بخش اصلی موفق به کسب جایزه‌ای نشد.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «زنان کوچک» آمده است: «داستان در مورد خانواده مارچ است که قبلاً پولدار بوده‌اند ولی الان وضعیت خوبی ندارند و پدرشان برای کمک به سربازان وطن به جنگ رفته‌است و و حالا آن‌ها سعی می‌کنند زندگی خود را اداره کرده و در کنارش به مردم محتاج کمک کنند. آن‌ها همگی زندگی نسبتاً سختی دارند و ...»

طراحی صحنه و لباس، بازی بازیگران و کارگردانی گرویگ یکی از نکات تحسین‌برانگیز فیلم در بسیاری از نقدها است.

کیتی رافی منتقد «ای. وی. کلاب» در نقدی بر فیلم «زنان کوچک» نوشته است: «زنان کوچک» درخشان‌ترین نوع فیلم هالیوودی است؛ عمیق و در عین حال رها، پیچیده در عین حال قابل فهم، به شدت خوش ساخت و قابل حس شدن. تمامی بازی‌های این فیلم فوق‌العاده و بی نقص هستند.

ای. او اسکات منتقد «نیویورک تایمز» نیز در نقدی بر «زنان کوچک» نوشته است: درست همانند هر رمان‌نویس خوب و هر فیلمساز بزرگی، گرویگ هم از اینکه بخشی از کار را به عهده مخاطب بگذارد، ترسی ندارد. او به هوش و کنجکاوی مخاطبش اعتماد می‌کند اما فیلمش را نیز تحت کنترل خود می‌گیرد.

«زنان کوچک» از سایت روتن توماتوز امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. همچنین این فیلم سینمایی از کاربران IMDB امتیاز ۸ از ۱۰ و از کاربران گوگل امتیاز بالای ۸۹ از ۱۰۰ را دریافت کرده است.


۵-      رختشوی‌خانه (The Laundromat)

استیون سودربرگ کارگردان باتجربه سینما که کسب جوایز متعددی چون بهترین کارگردانی اسکار و بهترین فیلم جشنواره فیلم کن را تجربه کرده است سال گذشته فیلم متفاوت و خاص «رختشوی‌خانه» را ساخته که مورد توجه مخاطبان و منتقدان سراسر دنیا قرار گرفته است. استیون سودربرگ پیش از این فیلم‌های سینمایی موفق و مطرحی چون «ارین براکوویچ»، «قاچاق»، «یازده یار اوشن» و «عوارض جانبی» را ساخته است. «رختشوی‌خانه» برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز اکران شد که البته نتوانست از این جشنواره جایزه‌ای از آن خود کند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: زن بیوه ای درباره یک کلاه برداری در بیمه اش تحقیقات می کند و در این راه به شرکای حقوقی پاناما سیتی می رسد که سیستم مالی دنیا را اداره می کنند.

اوون گلیبرمن منتقد ورایتی در نقدی بر فیلم سینمایی «رختشوی‌خانه» نوشته است: «رختشوی‌خانه» فیلمی است که ما را به تفکر وادار می‌کند و در عین حال فیلمی جذاب است، جدیدترین اثر سودربرگ درامی آسان و در عین حال جدی است که تحلیل کنایه‌آمیزی از فساد در اختیار ما قرار می‌دهد.

تاد مک کارتی منتقد هالیوود ریپورتر نیز در نقدی بر «رختشوی‌خانه» این فیلم را در خلق فضای کمدی ناموفق اما در رک‌گویی و بیان واقعیت موفق دانست.

«رختشوی‌خانه» از دو سایت راتن توماتوز و متاکریتیک امتیازات چندان بالایی نگرفته، این فیلم به ترتیب از این دو سایت امتیاز ۴۲ و ۵۷ از ۱۰۰ را دریافت کرده و کاربران سایت IMDB نیز به این فیلم امتیاز ۶.۳ از ۱۰ و کاربران گوگل امتیاز ۸۱ از ۱۰۰ را داده‌اند.


۶-      داستان ازدواج (Marriage Story)

«داستان ازدواج» جدیدترین فیلم سینمایی نوا بامبک یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار سال گذشته است که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد. «داستان ازدواج» از همان ابتدا با تحسین منتقدان دنیا مواجه شد و بسیاری از منتقدان فیلمنامه و بازی بازیگران این فیلم را نقاط قوت آن معرفی کرده‌اند. لورا درن برای بازی در این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از آکادمی اسکار و گلدن گلوب به دست بیاورد.

در خلاصه داستان «داستان ازدواج» آمده است: «چارلی یک کارگردان تئاتر موفق در نیویورک است. نیکول نیز بازیگری است که عمده شهرت خود را مدیون بازی در یک فیلم نوجوانانه درجه دوم است. چارلی و نیکول بعد از مدتی آشنایی و همکاری، با یکدیگر ازدواج کرده و به لس‌آنجلس نقل مکان می‌کنند. بعد از گذشت چندین سال، چارلی و نیکول تصمیم به طلاق از یکدیگر می‌گیرند در حالی که یک پسر هشت ساله دارند. مراحل طلاق گرچه ابتدا ساده و دوستانه به نظر می‌رسد اما هردو را وارد شرایطی می‌کند که پیش‌بینی آن را نکرده بودند.»

جسیکا کیانگ منتقد «پلی لیست» در نقدی بر «داستان ازدواج» نوشته است: بامبک با جسارت یک مصیبت شخصی را روایت می‌کند، چیزی که بسیاری از مردم جسارت روبرو شدن دوباره با آن را ندارند، چیزی که قطعاً غمگین است و در عین حال بامزه، پر از همدردی، ترحم و درک که دو بازیگر اصلی‌اش شگفت‌انگیز در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

جاشوا راثکوپف منتقد «تایم اوت» نیز در نقدی به تحسین «داستان ازدواج» پرداخت و نوشت: با نقش آفرینی قدرتمند «آدام درایور» و «اسکارلت جوهانسون»، درام مرتبط با طلاق «نوا بامبک» یک اثر قدرتمند و پرهیاهو است.

«داستان ازدواج» از سایت راتن توماتوز امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۹۳ از ۱۰۰ را دریافت کرد. کاربران IMDB به این فیلم امتیاز ۸ از ۱۰ و کاربران گوگل امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ را دادند.


۷-      قد دراز (Beanpole)

«قد دراز» دومین فیلم سینمایی کارگردان جوان روسیه کانتمیر بالاگوف است که در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۹ اکران شد. این فیلم در این دوره از جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو شد و نماینده کشور روسیه در آکادمی اسکار بود که به جمع ۱۰ نامزد نهایی بخش بین‌الملل اسکار نیز راه یافت.

موضوع فیلم در سال ۱۹۴۵ در شهر لنینگراد شوروی اتفاق می‌افتد. جنگ جهانی دوم شهر را ویران کرده است، ساختمانها تخریب شده و شهروندان از نظر جسمی و روحی در تنگنا قرار گرفته‌اند. در این بحبوحه دو زن جوان در تلاش برای بازسازی زندگی خود در بین ویرانه ها، به جستجوی معنا و امید می پردازند ...

اکثر منتقدان دنیا در نقدهایشان به تحسین «قد دراز» پرداخته‌اند و کارگردانی بالاگوف را یکی از نقاط قوت این فیلم معرفی کرده‌اند.

جو مورگنسترن منتقد «وال استریت ژورنال» در نقدی به تحسین «قد دراز» پرداخته و آن را اثری بی رحمانه با زیبایی‌های بصری فوق‌العاده دانسته است.

منتقدان راتن توماتوز به این فیلم امتیاز ۸۹ از ۱۰۰ و منتقدان متاکریتیک نیز امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را به این فیلم داده‌اند. «قد دراز» از کاربران IMDB امتیاز ۷.۲ از ۱۰ و از کاربران گوگل امتیاز ۷۲ از ۱۰۰ را دریافت کرده است.


۸-      پرتره بانویی در آتش (Portrait of a lady on fire)

«پرتره بانویی در آتش» فیلمی با قصه زنانه دیگری است که در بین بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ نامش به چشم می‌خورد. «پرتره بانویی در آتش» پنجمین و احتمالاً بهترین فیلم سلین سیاما کارگردان فرانسوی به حساب می‌آید که توانست برای او شهرتی دو چندان در جهان به دست بیاورد. جدیدترین اثر سیاما در جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه شد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: اواخر قرن هجدهم در جزیره ای کم جمعیت در برتانی، یک نقاش زن باید پرتره عروسی زنی جوان را بکشد.

پیتر برادشاو منتقد گاردین در نقدی بر «پرتره بانویی در آتش» نوشته است: در مدت زمان فیلم، همیشه نگاهم به پرده‌ی سینما بود. این فیلم برداشت‌های جالبی از آثار هیچکاک دارد. برای مثال به مانند فیلم ربه‌کا، داستان زنی است که وارد خانه‌ای مرموز می‌شود. از طرفی می‌توانیم ردپای سرگیجه و اهمیت نگاه خیره‌ی مردانه را هم ببینیم. البته این بار خیرگی از آن زنان است.

پیتر دبروژ منتقد ورایتی نیز به تحسین این فیلم پرداخته و در نقدی بر آن نوشته است: عنوان فیلم جدید سلین سیاما، «پرتره‌ی بانویی در آتش» چنین تصوری در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که قرار است پشت پرده کشیده شدن این نقاشی مطرح شود. سیاما این فیلم را هنرمندانه حول ستاره‌ی اصلی‌اش، آدل هنل ساخته که مخاطب را تشویق به دیدن مفاهیم پشت لبخند مونالیزا مانندش بکند.

«پرتره بانویی در آتش» از سایت راتن توماتوز امتیاز ۹۸ از ۱۰۰ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. این فیلم سینمایی از کاربران سایت IMDB امتیاز ۸.۲ از ۱۰ و از کاربران گوگل امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ را دریافت کرده است.


۹-      چاقوکشی (Knives out)

«چاقوکشی» عنوان جدیدترین فیلم سینمایی رایان جانسون است که نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ و در طی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به روی پرده رفت و با تحسین جهانی منتقدان همراه شد. «چاقوکشی» پنجمین فیلم جانسون و یکی از معدود فیلم‌های موفق سال ۲۰۱۹ است که علاوه بر تحسین منتقدان با استقبال خوب از سوی مخاطبان در گیشه مواجه شد و توانست به فروش بسیار خوبی دست یابد. ریان جانسون پیش از این فیلم‌های سینمایی «برادران بلوم» و «لوپر» را ساخته است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «چاقوکشی» آمده است: کارآگاهی مسئول رسیدگی به پرونده قتل بزرگ یک خاندان نامتعارف و مبارزه طلب می شود.

تای بر منتقد بوستون گلوب در نقدی بر «چاقوکشی» نوشته است: داستانی سنگین و عمیق، بازیگران حرفه‌ای و همچنین صحنه‌های خنده‌داری که حسابی شما را به وجد می‌آورند. احتمالا بتوان فیلم «چاقوکشی» را سرگرم کننده‌ترین اثر سینمایی سال جاری خواند.

مایک لاسل منتقد «سانفرانسیسکو کرونیکل» نیز در نقدی به تحسین این فیلم سینمایی پرداخته و نوشته است: یکی از لذت‌های مداومی که در فیلم «چاقوکشی» وجود دارد، این است که با وجود اینکه سبک و فضای آن مربوط‌ به سال‌ها قبل است، اما فیلمنامه و داستانی که در آن وجود دارد، یک مفهوم و پاسخ خوب برای دنیای امروز به همراه دارد.
منتقدان راتن توماتوز به «چاقوکشی» امتیاز ۹۷ از ۱۰۰ و منتقدان متاکریتیک به این فیلم امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ را دادند. همچنین «چاقوکشی» از کاربران IMDB امتیاز ۸ از ۱۰ و از کاربران گوگل امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را دریافت کرده است.

منتظر شماره بعدی این مقاله باشید...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.