یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴

"فريدون مهربان است" ميانسالان جامعه را به ازدواج ترغيب مي کند

فریدون مهربان است

تله فيلم "فريدون مهربان است" با رويکردي اجتماعي به دنبال ترغيب و تشويق ميانسالان جامعه به ازدواج و تشکيل خانواده است.

هادي مقدم دوست نويسنده تله فيلم "فريدون مهربان است" به خبرنگار سينما پرس گفت:
"فريدون مهربان است" فيلم بلند تلوزيوني در گروه اجتماعي و با موضوع ازدواج و تشکيل خانواده است که قصد دارد تا افراد ميانسال جامعه را به ازدواج و تشکيل خانواده تشويق و ترغيب کند و اين کار را با طرح ماجرايي طنزگونه بيان کرده است.

وي افزود: عنوان اين فيلم از شعري با نام "فريدون مهربان است" از "عباس يميني شريف" شاعر کودکان گرفته شده زيرا اشعار وي مورد توجه بسياري از کودکان و نوجوانان است و ديده شده که يکي از شاعراني که آثارش توسط کودکان بسيار تکرار و خوانده مي شود يميني شريف است.

مقدم دوست ادامه داد: فريدون مهربان است داستان مردي را روايت مي کند که چند سال از فوت همرش مي گذرد و او در اين سالها به تنهايي زندگي مي کند تا اينکه در آستانه ازدواج خواهرزاده خود با خانمي به اسم "حميده" آشنا مي شود و قصد ازدواج با او را دارد. او در ابتدا رسيدن به اين زن را سهل و آسان مي پندارد ولي بتدريج به اين نتيجه مي رسد که راه سختي را براي رسيدن به او در پيش دارد و ....

وي خاطرنشان کرد: حميد نعمت الله، کارگردان اين فيلم بلند تلوزيوني از ابتداي ساخت در جريان کامل داستان و فيلمنامه بوده و برداشت درست و صحيحي از شخصيت هاي اين فيلم داشته است. و در اين راستا از همان ابتداي فيلم، "حسن پور شيرازي" مورد نظر کارگردان اين کار قرار داشته و "محمدرضا هدايتي" و "آشا محرابي" در مراحل بعدي به جمع بازيگران اين فيلم پيوستند.

نويسنده تله فيلم "فريدون مهربان است" در پايان گفت: تله فيلم، پديده نوظهور و خوبي در عرصه صنعت سينماي کشور است و به لحاظ اينکه از صدا و سيماي ملي پخش مي شود مخاطبان بسيار زيادتري دارد و جايگاه مستحکم تر و بالاتري نسبت به سينما دارد و به علت همين جايگاه تاثير بيشتري در فرهنگ سازي در بين مردم جامعه ايفا مي کند.// انتهاي پيام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.