سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

منیژه حکمت:

انحطاط فرهنگی به‌خصوص در عرصه سینما، مُهری است که بر پیشانی دولت آقای روحانی خورده است

منیژه حکمت در نشست خبری فیلم سینمایی«جاده قدیم»

سینماپرس: منیژه حکمت کارگردان و تهیه‌کننده سینما ضمن گلایه از سیاست‌های مدیران دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و سینما، تأکید کرد راه برون‌رفت از این شرایط تغییر ساختار مدیریت سینما است.

به گزارش سینماپرس، منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با مهر، درباره وضعیت سینمای ایران در سال گذشته و انتظاراتی که برای سال پیش رو دارد، گفت: انحطاط فرهنگی به‌خصوص در عرصه سینما، مُهری است که بر پیشانی دولت آقای روحانی خورده است و به راحتی هم نمی‌توانند آن را پاک کنند، انحطاطی که به نظرم زوال سینمای ایران را رقم زده است.

وی در تشریح این موضع بیان کرد: طی ۶ سال گذشته اتفاق‌هایی در سینمای ایران رخ داده که فکر می‌کنم همه این اتفاق‌ها فکر شده بوده‌است، اتفاق‌هایی که باعث حذف بدنه اصلی سینما به خصوص سینمای مستقل بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی «جاده قدیم» توضیح داد: حضور کسانی که می‌توان آن‌ها را نامحرمان در سینما دانست، باعث شد تا بدنه سینما صدمه ببیند و به انحطاط در این هنر صنعت کمک کند. معتقدم ضربه‌ای که طی ۶ سال گذشته به سینما وارد شده، در هیچ دولتی که روی کار آمده وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه این نوع از سیاستگذاری‌ها در عرصه سینما منجر به حذف تولیدکنندگان اصلی سینما شده است، بیان کرد: ورود اشخاص، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به سینما چه دلیلی دارد؟ بر این باورم با توجه به اینکه مدیران فرهنگی این دولت، راه ورود گروه‌های مختلف به سینما را باز کرده‌اند، باید علت این مساله را توضیح دهند.

این کارگردان سینما توضیح داد: پیش‌بینی خوبی برای سال آینده سینمای ایران ندارم و فکر می‌کنم مدیران فرهنگی چاره‌ای ندارند جز این که آلودگی‌هایی که در سینما بوجود آورده‌اند را از بین ببرند.

حکمت در پایان گفت: برای رهایی از این شرایط نیاز به تغییر ساختار مدیریتی در سینما داریم.

نظرات

  • مهدی ۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۲۳:۱۴
    0 0
    دشمنان حزب اللهی--- جماعت عند الوقت--بدون سلام مثل اینکه فیلم مبتذل فیلم پوپک و مش ماشاالله را فراموش کردید شاید خودتان را به فراموشی زدهید در آخر به یکی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع هنرمندان در تیرماه سال ۸۹ اشاره می کنم خط قرمزهای اخلاقی مهم تر از خط قرمز های سیاسی هستند (( طرف دیگر قضیه این است که واقعا خط قرمزهایی است که باید رعایت شود یک جاهایی عبور از خطوط قرمز اخلاقی- منظورم خطوط قرمز سیاسی هم خیلی نیست،عمدتا انسان نگران اخلاق و دین و این چیزهاست- در بعضی از این فیلم ها و سریال ها لزومی ندارد. حال با این وضع سینمای کمدی باید پرسید که آیا در نظر مدیران واقعا خطوط قرمز اخلاقی به خطوط قرمز سیاسی الویت دارد؟ شاید بتوان با مشاهده مجدد فیلم خوابم میاد پاسخ را یافت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.