چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

به کارگردانی مسعود اطیابی؛

پخش «کامیون» تا ابتدای ماه مبارک رمضان

مجموعه تلویزیونی «کامیون»

سینماپرس: مسعود اطیابی کارگردان سریال نوروزی «کامیون» از ادامه پخش مجموعه تا ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سریال «کامیون» از مجموعه‌های نوروزی شبکه دو سیما به شمار می‌آید که با بهره گیری از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون همچنین چهره‌های جوان این روزها نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است. سریال داستان دو خانواده را روایت می‌کند و نگاهی به زندگی چهار جوان دانشجو نیز دارد.

پخش «کامیون» تا ابتدای ماه مبارک رمضان/ اطیابی: سریال روزانه برای پخش آماده می‌شود

مسعود اطیابی کارگردانی این مجموعه را عهده‌دار است. او از جمله کارگردانانی است که در دو سال متوالی با ساخت فیلم سینمایی «تگزاس» و «تگزاس ۲» توانست به عنوان کارگردان پولساز سینما مطرح شود. او درباره حضورش در تلویزیون و ساخت سریال گفت: احساسم این بود جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد و تلویزیون رسانه فراگیری است که می. توان با ساخت آثاری طنز لحظات شادی را برای مخاطب فراهم آورد. تنها دلیل من برای کارگردانی مجموعه تلویزیونی ایجاد لحظاتی مفرح برای مخاطب بود. از میان پیشنهاداتی که صورت گرفت سریال نوروزی را پذیرفتم.

وی درباره نگارش و آماده سازی فیلمنامه توضیح داد: ابتدا طرحی پیشنهاد شد که به صورت اپیزودیک بود و انتهای روشنی نداشت. از همان ابتدا به آقای شهاب عباسی پیشنهاد دادیم تا قصه کامیون را بنویسند که فیلمنامه توسط ایشان شروع به نگارش شد.

پخش «کامیون» تا ابتدای ماه مبارک رمضان/ اطیابی: سریال روزانه برای پخش آماده می‌شود

 بهره‌گیری از جوانان در هر بخش از جامعه لازم و ضروری است

کارگردان «تگزاس» درباره استفاده از جوانان در کنار بازیگران مطرح سینما و تلویزیون گفت: شاید یکی از ویژگی‌های «کامیون» استفاده از جوانان در جلو و پشت دوربین باشد. در این کار تلاش کردم تا از جوانان بهره بگیرم تا بتوانیم از استعداد آن‌ها استفاده کنیم و به آن‌ها فرصت حضور در کنار بزرگان عرصه تلویزیون و سینما را بدهیم. بالاخره در هر بخشی از جامعه نیاز به نیروهای جوان، پویا و خلاق است که باید برای پست‌های مختلف در جامعه تربیت شده و در کنار افراد مجرب و پیشکسوت تجربه کسب کنند؛ به همین جهت از بازیگران جوان در کنار بازیگران شناخته شده استفاده کردم. ما هم از اشتیاق و انرژی جوانان استفاده کردیم.

پخش «کامیون» تا ابتدای ماه مبارک رمضان/ اطیابی: سریال روزانه برای پخش آماده می‌شود

 پخش کامیون تا ابتدای ماه مبارک رمضان

سریال «کامیون» همچنان در حال فیلمبرداری است و اطیابی درباره مشکلات تصویربرداری در شرایط فعلی (شیوع کرونا) گفت: شیوع بیماری باعث شد با مشکلاتی مواجه شویم، اما مجبور به ادامه کار هستیم، زیرا سریال قرار است تا اول ماه مبارک رمضان (اردیبهشت‌ماه) ادامه داشته باشد و با پایان تعطیلات نوروزی به اتمام نمی‌رسد. از ابتدا به سلامت گروه و هنرمندان و خانواده‌ها توجه داشتیم و قبل از شروع کار ضدعفونی انجام می‌دهیم؛ به همین دلیل کار را دیر شروع می‌کنیم. در اواسط کار هم این کار را انجام م‌ددهیم. بالاخره در این شرایط کار کردن، دچار سختی چند برابری هستیم، زیرا سریال پر لوکیشن است. از سوی دیگر فاصله افراد جلوی دوربین باید رعایت شود و میزانسن‌ها تغییر می‌کند. بازیگران باید بدون تماس با یکدیگر بازی خود را ارائه کنند و حتی اگر ناگزیر به دست دادن باشند قبل از ضبط پلان دست‌ها را ضدعفونی می‌کنیم تا صحنه را بازی کنند. اگر قرار باشد روی زمین دراز بکشند بارها صحنه را ضدعفونی می‌کنیم. از سوی دیگر هنرورها برای برخی صحنه‌ها حضورشان ضروری است که نمی‌توانیم از هنرورها استفاده کنیم. اما بالاخره باید کار را به پخش برسانیم و امیدواریم مردم از کار راضی باشند.

 روانه سریال را به پخش می‌رسانیم

اطیابی درباره آماده سازی سریال برای پخش گفت: سریال کامیون ۳۰ تا ۳۳ قسمت پیش‌بینی شده که در بخشی از کار حدود ۱۵ روز از گروه دوم به کارگردانی آقای محسن یوسفی استفاده کردیم و بخش بندرانزلی در کار به کارگردانی ایشان آماده شد. هم اینک در حال ضبط هستیم و روزانه کار را به پخش می‌رسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.