چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

افسانه بایگان در برنامه «فرش بنفشه»:

این ویروس درس‌های خیلی مهمی به ما می‌دهد

افسانه بایگان در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوشتار سینمای ایران

سینماپرس: افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون، معتقد است که عجیب است، اگر این روزها به سفر برویم و به فکر دیگران نباشیم، کرونا درس‌های خیلی مهمی به ما داد.

به گزارش سینماپرس، افسانه بایگان در برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران با اجرای ضابطیان، گفت: «امیدوارم سال ۹۹ سالی سرشار از اتفاقات خوب و حل شدن این بحران باشد و همچنین سالی پر از روشنایی و مهر و محبت باشد.»

بایگان در ادامه گفت: «اگر پنبه‌ها را از گوشمان دربیاوریم، این ویروس درس‌های خیلی مهمی به ما می‌دهد. برای من که اینطور بود. الان دارم چنین چیزی را تجربه می‌کنم و در حقیقت فکر می‌کنم هر کدام از ما کاملا لازم است نسبت به خیلی از چیزها بازنگری داشته باشیم.»

این بازیگر باسابقه یادآور شد: «در هر مقام و مسندی که هستیم و هر شغلی که داریم باید این را مد نظر داشته باشیم. در هر رده اجتماعی که قرار گرفته‌ایم باید کم و کاستی‌ها را رفع کنیم. این فرصت بسیار بسیار عالی است. درست است که این شرایط دردناک است اما خوب با همه سختی‌هایش درس‌هایی دارد.»

بایگان در ادامه درباره نحوه سپری کردن روزهای قرنطینه تاکید کرد: «طرز فکرم با افسردگی خیلی سازگار نیست. بنابراین خودم را با شرایط موجود تطبیق می‌دهم و سعی می‌کنم که بهترین استفاده‌ای را که می‌شود از اوقات در همان زمان حال داشته باشم.»

او با بیان اینکه از اوایل اسفند به شمال آمدم و آن زمان هنوز بحث کرونا خیلی جدی نشده بود، ادامه داد: «ماجرا جدی‌تر که شد فکر کردم همانجا بمانم. نباید این طرف و آنطرف برویم و ویروس را پخش کنیم. برخی از  هموطنان ما بی باکانه و بی فکر می‌گویند من می‌خواهم به سفر بروم. اما مسئله مهم مسئله ناقل بودن است. خیلی مهم است که هر کدام از ما این طیف بیماری را وسیع کنیم. چه دلی داریم که به بیمار شدن و گرفتن ویروس فکر نمی‌کنیم. این خیلی برای من عجیب است که به دیگران هم فکر نکنیم.»

بایگان در ادامه بیان کرد: «عکسی از خودم که شش ماهه هستم در کنار پدر و مادرم، برایم خیلی مهم است. عکسی که صمیمانه و بدون ریا در آغوش مادرم هستم. متاسفانه آنها را دیگر ندارم و در کنارم نیستند.»

او در ادامه ضمن اشاره به بازی خود در سریال «دل» که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است، افزود: «این سریال آخرین کار من بوده است. البته کاری هم برای سینما تجربه داشته‌ام. یک کار سینمایی که برای هنر و تجربه است و چون اسمش در حال تغییر است نمی‌توانم نامش را بگویم.»

او در پایان گفت: «امیدوارم همه هموطنان سال پر رونق مادی و معنوی در پیش رو داشته باشند. واقعا از این فرصت استفاده خوب کنیم. یک گوشه ننشینیم و ناراحت نباشیم. به هر حال این روزها هم اوقاتی از زندگی است.»

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور  با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت ۱۷ از رادیو ایران پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.